گفت‌وگویی خواندنی با معلول جسمی که صاحب استارتاپ است/معلولیت خانه‌نشینم نکرد


گفت‌وگویی خواندنی با معلول جسمی که صاحب استارتاپ است/معلولیت خانه‌نشینم نکرد

مدیر استارتاپ توانیتو گفت: معلولیت را به عنوان فرصتی برای پیشرفت ، تبدیل کردم.

گفت‌وگویی خواندنی با معلول جسمی که صاحب استارتاپ است/معلولیت خانه‌نشینم نکردوحید رجب لو، بنیان گذار استارتاپ توانیتو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: من دارای معلولیت ۹۸ درصد شدید هستم و تنها می‌توانم دست راستم برای گرفتن موس، موبایل و قاشق غذاخوری حرکت بدهم.
او افزود: معلولیت عامل خانه نشین شدن من نشد، بلکه عامل پیشرفت من شد و این عامل پیشرفت یا پسرفت بودن بستگی به نگاه من دارد که من توانستم این عامل را به‌عنوان فرصتی برای پیشرفت خودم تبدیل کنم چراکه اگر فرد عادی این آپ را راه می‌انداخت بیشتر به نیاز خود توجه می‌کرد و آن را اجرا می‌کرد و تأثیرگذاری زیادی نداشت.
او در ادامه با اشاره به داشتن ۹۸ درصد معلولیت افزود: با توجه به شرایط جسمی تحصیلاتم را نتوانستم ادامه دهم، چراکه مدارس من را ثبت‌نام نمی‌کردند و من تا دوم دبیرستان به صورت غیرحضوری درس نخواندم. بعد از آن پای کامپیوتر نشستم و خودآموز برنامه‌نویسی یاد گرفتم و وارد بازار کار شدم. زبان‌های تحت وب را یاد گرفتم و ۱۳ سالی است که با کامپیوتر کارآی تی می‌کنم و قبل از کار استارتاپ؛ برنامه‌نویس و آزاد بودم.
رجب لو در رابطه با راه‌اندازی این استارتاپ گفت:در اوایل سال ۹۴ نرم‌افزار "همیار مهر" را تأسیس کردم و سپس افرادی که تا آن تاریخ به خودم خدمات می‌دادند را عضو سایت کردم. این افراد از طریق این سایت توانستند با پیدا کردن توان یاب تماس و درخواست داشته باشند و بعد از مدتی این ایده را جدی‌تر دنبال کرده و توانستم تیم موردنظر خود را پیدا کنم. در حال حاضر این استارتاپ با نام " توانیتو" به معلولین خدمات ارائه می‌دهد.
تفکیک معلولیت با دیگر اعضای جامعه
او در رابطه با خدمات «توانیتو» بیان کرد: این استارتاپ شامل خدماتی از جمله: آرایشگاه، خدمات توانبخشی، فروشگاه لوازم توانبخشی اعم از ویلچر، عصا و... است.
مدیر توانیتو با تاکید براینکه چنین استارتاپی تاکنون وجود نداشته است، گفت: برنامه نویسی این طرح، حدود یک سال به طول انجامید.
او گفت: عضویت در "توانیتو"، هم برای ارائه‌دهندگان خدمات درآمد دارد و هم خیال افراد معلولی، مانند من راحت می‌شود چراکه به‌راحتی می‌توانند در خانه، محل موردنظر مناسب رفت‌وآمد خود را رزرو کنند.
رجب لو با اشاره به این‌که بهره‌برداری از این استارت از ۵ ماه پیش تاکنون انجام‌شده است، گفت:هر ۳ ماه یکبار هم بخش جدیدی به آن اضافه می‌شود و هدف نهایی استارتاپ این است که معلول‌های داخل خانه که ذهنیت حذف شدن را از جامعه دارند با این آپ دیگر چنین ذهنیتی نخواهد داشت و اگر فرد بخواهد به بیرون، مسافرت، رستوران و ... برود یا بخواهد جایی مشغول به کار شود از طریق این آپ این موارد را انجام دهد.
او تصریح کرد: تا ۷ ماه دیگر استارتاپ قرار است تفکیک بین معلولیت با دیگر اعضای جامعه را از بین ببرد.
این مدیر استارتاپ در پایان ابراز کرد: ثبت‌نام در "توانیتو" بسیار آسان است و توانمندان عزیز با مراجعه به سایت tavanito.com می‌توانند اقدام کنند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان