مدارس سبز در کنیا و هنگ‌کنگ


آب و آلودگی مهم‌ترین دغدغه‌های کودکان در مدارس کنیا و هنگ‌کنگ است.

به گزارش ایسنا، دبستان Uaso Nyiro در کنیا در منطقه خشک و با منابع محدود قرار گرفته به همین دلیل، جمع‌آوری و حفاظت از آب اهمیت زیادی دارد.

عدم دسترسی به آب آشامیدنی، موجب شده تا دانش‌آموزان کمتر در مدرسه حضور یابند و برای تهیه آب از منابع دورتر به خانواده‌های خود کمک کنند و به همین دلیل شیوع بیماری نیزدر بین آنان افزایش یافته است.

این مدرسه سبز برای کمک به این کودکان، طرحی ارائه کرده تا بتوان حداکثر آب باران را جمع‌آوری کرد. در این مدرسه، هرساله 350 هزار لیتر آب در یک مخزن زیرزمینی ذخیره می‌شود.

آب باران ذخیره شده برای تهیه آب مدرسه و نواحی اطراف، کافی است و همچنین باغی برای تامین موادغذایی مدرسه پرورش داده شده که از این طریق آبیاری می‌شود.

در این مدرسه به دانش‌آموزان مطالبی در مورد آب سالم، سلامتی و مواد غذایی آموزش داده می‌شود و آنان نیز مطالب را به دیگران اطلاع می‌دهند و در سطح جامعه منتشر می‌شود.

سایر مدارس در حال ساخت، نیز سعی دارند تا از شیوه این مدرسه، برای دسترسی بیشتر به آب در سراسر این منطقه استفاده کنند.

دسترسی آسان به آب، وقت دانش‌آموزان و خانواده‌ها را آزاد می‌کند تا فعالیت‌های اقتصادی بیشتری انجام دهند.

مدرسه سبز هنگ‌کنگ

در برخی از مدارس هنگ‌کنگ به دانش‌آموزان مقابله با مشکلات آلودگی آموزش داده می‌شود.در این مدارس کارشناسان با آموزش‌ها و روش‌های خلاقانه یادگیری سبز را به کودکان آموزش می‌دهند.

سیستم جامع نظارت بر میزان مصرف انرژی در مدرسه، با منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود و در صورت مصرف بی‌اندازه این سیستم هشدار می‌دهد. این هشدار باعث می‌شود تا دانش‌آموزان از اتلاف انرژی جلوگیری کنند.

در این مدرسه، طی دو هفته زباله‌ها به خاک تبدیل می‌شوند و منبعی مفید برای تغذیه باغ‌های سبز در بام‌هاست. دانش‌آموزان در این باغ‌ها فعالیت کرده و از آنها برای تولید گیاهان دارویی استفاده می‌کنند.

منابع

buzzonearth.com

centerforgreenschools.org

thoughtco.com

studyinternational.com

schoolhousemagazine.co.uk

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول