نقش احزاب تقویت همدلی است


نقش احزاب تقویت همدلی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: نقش احزاب تقویت و رونق راهبرد همدلی و وحدت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در نشست گفتگوی سیاسی دبیران شعب و دفاتر فرعی احزاب خراسان شمالی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل گیری خود تاکنون در معرض توطئه‌های ریز و درشت دشمنان بوده است.

وی با اشاره به شرایط حساس سیاسی کشور افزود: دشمنان به توانمندی های ما واقف هستند و می خواهند با تحریم ها، تهدیدها و فشارهای اقتصادی مقاومت ۴۱ ساله ی ما را از بین ببرند.

وی ادامه داد: امروز به لحاظ اقتصادی در سخت ترین و استثنایی ترین دوران هستیم که حتی در دوران جنگ تحمیلی هم شاهد این فشارهای اقتصادی و بین المللی نبودیم بنابراین آرایش ما در این جنگ باید ویژه باشد.

حیاتی گفت: وحدت و همدلی محوریت تعیین کننده پیروزی ما در مبارزه با استکبار جهانی است بنابراین همه جناح‌های سیاسی باید در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی به فکر حل مشکلات کشور باشیم و بدانیم که دولت به تنهایی نمی‌تواند این هدف را محقق کند.

حیاتی تاکید کرد: امروز اگر کسی به طور ناخودآگاه و از روی غفلت به دنبال تضعیف دولت به عنوان رکنی از ارکان نظام برود در واقع آب به آسیاب دشمن ریخته است.

وی با اشاره به انتخابات اسفندماه در سال جاری تاکید کرد: در انتخابات پیش رو مبنای کار ما قانون مداری، رعایت اصل بی طرفی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای می باشد و بدانیم در نقطه ی مقابل، راهبرد دشمنان مشارکت حداقلی مردم می باشد و یکی از این راهکارها راه اندازی جنگ اقتصادی با محوریت معیشت مردم است.

وی گفت: امروز باید اختلافات درونی را کنار گذاشته و با در کنار هم قرار گرفتن تمامی جناح ها و گروه های سیاسی به دنبال امید آفرینی در جامعه و جلب اعتماد عمومی باشیم.

حیاتی تصریح کرد: برای جلب اعتماد عمومی احزاب باید با جامعه‌ های هدف خود نشست داشته باشند و همچنین تاکید دارم که دولت نیز باید با نظارت بیشتر به دنبال راهکارهای اجرایی برای کاهش فشار بر معیشت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم تمامی تهدیدها و فشارها دولت تدبیر و امید توفیقات خوبی را به دست آورده است که حضور رئیس‌جمهور کشور ما در سازمان ملل با طرح امنیتی امید بیانگر این موضوع است.

حیاتی گفت: در حالی که دشمنان به دنبال انزوای کامل و مطلق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند اما ارائه طرح امنیتی از سوی ایران نشان می‌دهد که ما ضامن امنیت در منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: پیام بلند رئیس جمهور با ارائه طرح امنیتی امید به این معناست که تمامی توطئه‌های دشمنان هیچ تاثیری بر انزوای ملت ایران نداشته و جمهوری اسلامی به طور فعال دیپلماسی خود را پیگیری و ملت ایران مقاومت جدیدی را تجربه می کند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۶ انتخابات را برگزار کرده است و قانون انتخابات یکی از مهمترین و بهترین قوانین کشور است که اجازه می‌دهد مردم سرنوشت خود را تعیین کنند.

حیاتی افزود: در روند برگزاری انتخابات احزاب نباید به دنبال تخریب افراد باشند بلکه تنها باید به دنبال ارائه و اعلام برنامه های کاندیدای مورد نظر خود باشند.

وی ادامه داد: در روند برگزاری انتخابات تمامی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی باید ملزم به رعایت قاعده بازی انتخابات باشند و تمامی اعتبار کشور را به انتخاب فرد خاص گره نزنند و بدانند قانون گام به گام مسیر را برای ما مشخص کرده و باید از این قانون شفاف به درستی بهره مند شویم.

حیاتی با تاکید بر پرهیز از دو قطبی شدن فضای انتخابات در استان، گفت: باید اجازه دهیم تمامی کاندیداها برنامه‌های خود را تشریح کنند و مردم به برنامه ها نظرات و اندیشه ها رای دهند.

وی تاکید کرد: تدوین سند توسعه استان با تاکید و برش استانی و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اعتبارات ملی دو اقدام راهبردی و عملیاتی استاندار خراسان شمالی در راستای توسعه استان است که احزاب می توانند در راستای توسعه استان ورود جدی داشته باشند و ظرفیت های به وجود آمده استفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر