15 توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید


... نوشته 15 توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

در این مقاله فهرستی از توصیه هایی برای اسباب کشی خوب و بی دردسر برایتان جمع آوری کرده ایم که همه‌مان معمولا موقع نقل مکان به منزل جدید آن‌ها را از یاد می‌بریم. ما اطلاعات را از میان کسانی جمع‌آوری کرده‌ایم که به تازگی اسباب کشی کرده‌اند و برای‌تان فهرستی فراهم آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تجربه‌ی نقل مکانی سریع و بی‌دردسر را داشته باشید.

15 توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید

۱. یک چک لیست و فهرست موجودی نقل مکان تهیه کنید

این دو چیز معمولا بدیهی‌ترین و کمی‌ کلیشه به حساب می‌آیند، اما همچنان، همه‌ی کسانی که می‌شناسیم به این گفته اذعان دارند که هر دفعه با تهیه‌ی فهرست موجود و چک لیست فرایند نقل مکان‌شان بسیار بهتر می‌شود.

ایده‌ی کار ساده است: چک لیستی از مهمترین چیزهایی که باید با خودتان ببرید و تمام فعالیت‌هایی که در طول اسباب کشی باید انجام دهید تهیه کنید. این همان مقطعی است که باید یادآور شویم مجبور هستید برنامه‌ریزی برای جابجایی را از قبل آغاز کنید. هرچه زودتر شروع کنید – فهرست شما بزرگتر و کامل‌تر می‌شود.

فهرست موجود چیزی متفاوت است،‌ با این حال داشتن آن برای شما مهم است. نوشتن تمام اقلامی که بسته‌بندی می‌کنید چیز بسیار حیاتی است اگر می‌خواهید مطمئن شوید در خلال اسباب کشی و نقل مکان هیچ وسیله‌ای گم نمی‌شود.

همچنین، گاهی فهرست موجودی‌ها را می‌توان به صورت دیجیتالی تهیه کرد. به عنوان مثال، این روزها می‌توانید اپلیکیشن مربوطه را روی موبایل‌تان دانلود کنید و تمام اقلام را همراه با تصاویرشان فهرست کنید، تا اینکه بتوانید شرایط و اوضاع اولیه اقلام را ثبت کنید.

مطلب مرتبط: ۴ روش کنار آمدن و سازش با صاحبخانه که هر مستاجر باید بداند!

۲. تمام جعبه‌ها را برچسب نویسی کنید

استفاده از جعبه و کارتن بهترین ایده است چون فرض اینکه می‌توانید به راحتی از چند کیسه استفاده کنید یا فقط چند تا پلاستیک حبابی بدترین راه ممکن برای اسباب کشی است.

وقتی همه‌ی وسایل‌تان را در جعبه و کارتن بسته بندی و همه چیز را در فهرست‌تان ذکر کردید، باید جعبه ها را به درستی برچسب گذاری کنید.

اول از همه، ظروف و سایر اقلام شکستنی را با برچسب «شکستنی است» مشخص کنید. همچنین، می‌تواند ایده‌ی فوق‌العاده خوبی باشد که کارتن‌ها را با نام‌های اتاق‌هایی که این اقلام از آن‌ها جمع آوری شده اند برچسب گذاری کنید، تا اینکه بتوانید وسایل آشپزخانه را مثلا از وسایل حمام تفکیک کنید.

مطلب مرتبط: همسایه بد: ۳ نوع همسایه آزار دهنده و راه کنار آمدن با آن‌ ها

۳. به اندازه‌ی کافی کارتن آماده کنید

ممکن است برای‌تان خنده‌دار به نظر برسد، اما اطمینان حاصل کنید که برای بسته بندی وسایل به اندازه‌ی کافی کارتن و جعبه آماده کرده‌اید.

معمولا می‌توانید تمام جعبه‌ها و کارتن‌های لازم را از فروشگاه خریداری کنید یا از اداره‌ی پست محله‌تان. معمولا آن‌ها را به صورت باز شده می‌فروشند که می‌توانید در خانه سرهم‌شان کنید پس نباید نگران این باشید که یک عالمه کارتن را از قبل به خانه‌تان می‌آورید چون جمع‌کردن و جا دادن‌شان نیز به همان اندازه راحت است.

یادتان باشد – هرچه کارتن بیشتر، اسباب کشی خوشایندتر! این باید قاعده‌ی کلی شما در این زمینه باشد.

۴. شرکت‌های باربری مختلف را مقایسه کنید

انتخاب یک شرکت باربری و حمل و نقل خوب حیاتی است، به ویژه وقتی وسایل شکستنی‌تان زیاد باشد.

همه‌ی شرکت‌های باربری لزوما خوب نیستند و شما باید موردی را انتخاب کنید که با بودجه و انتظارات‌تان تطبیق معقولانه‌ای داشته باشد. بازخورد درباره‌ی هر یک از شرکت‌ها را در اینترنت چک کنید، و از دوستان‌تان بپرسید شاید شرکتی را بشناسند که به شما معرفی کنند.

تحقیقات‌تان را انجام بدهید، تا اینکه بتوانید بعدا بدون دغدغه از وضعیت اثاثیه‌تان در هنگام جابجایی شب را راحت بخوابید.

مطلب مرتبط: ۵ اشتباه بزرگ مستاجران هنگام عقد قرارداد

۵. حیوان خانگی تان را به چکاپ ببرید

وقتی به مکانی جدید اسباب کشی می‌کنید، حیوان خانگی‌تان شروع به انجام رفتارهای عجیب و غریب می‌کند. دلایل محتمل فراوانی برای آن وجود دارد: استرس، واکنش بد به بوهای موجود در خانه یا صرفا این واقعیت که اولین جابجایی حیوان خانگی‌تان محسوب می‌شود و برای چنین استرسی آمادگی لازم را نداشته است.

برای اطمینان از این که فقط دوره‌ی تطبیق را می‌گذراند، نه یک نوع بیماری، باید او را برای انجام چکاپ‌های منظم به نزد دامپزشک ببرید.

۶. جایی برای انبار کردن خرت و پرت‌تان پیدا کنید

بعضی از اقلام و قطعات مبلمان ممکن است برای منزل جدیدتان اندازه نباشد.

در این صورت، کار هوشمندانه‌ای که باید انجام داد آن است که یک انباری پیدا کنید که بتوانید این اقلام را به مدت چند روز یا هفته در آن نگهداری کنید. شرکت‌های فراوانی وجود دارند که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند. این کار شما را از دردسر جا کم آوردن در طول فرایند باز کردن وسایل در امان می‌دارد.

۷. تمام اسناد و مدارک مهم‌تان را جمع کنید

ما قویا بر این باور هستیم که تمام اسناد و مدارک باید همیشه اقلامی مهم و ارزشمند به حساب آورده شوند. به همین خاطر است که اصرار می‌کنیم تمام اسنادتان را از قبل جمع کنید و آن‌ها را در کارتن یا جعبه‌ای جداگانه قرار دهید یا حتی در چمدانی جداگانه حمل کنید.

راستی، وقتی درباره‌ی اسناد و مدارک صحبت می‌کنیم، چیزی راحت تر از ذخیره‌ کردن الکترونیکی و اینترنتی اسناد نیست.

این کار امنیت مدارک‌تان را تضمین می‌کند. آن‌ها هرگز هنگام جابجایی‌تان گم نخواهند شد.

۸. همه جا نشانی جدیدتان را به روز رسانی کنید

حتما هر جایی که می‌روید نشانی تان را به روز رسانی کنید، تا اینکه همه‌ی دوستان‌تان بتوانند به شما دسترسی داشته باشند، تمام قبوض را دریافت کنید و تمام تحویل‌های مرسولات پستی‌تان را بتوانید به موقع انجام دهید.

۹. قفل‌ها را عوض کنید

به من اعتماد کنید، هیچ وقت نمی‌توانید بفهمید چند کپی از کلید قفل آپارتمان فعلی‌تان دست مردم هست. به ویژه اگر صاحبخانه پنج شش سال یا بیشتر باشد که ملکش را اجاره می‌دهد.

در نتیجه بهترین راه برای احساس امنیت آن است که قفل‌ درب‌های آپارتمان جدید را عوض کنید. همچنین قوانین (بعضی کشورها) صاحبخانه را ملزم می‌کنند که پیش از اجاره‌ی مکان به مستاجری جدید قفل‌ها را عوض کند.

۱۰. کیسه زباله‌ها را آماده کنید

ممکن است منزل جدیدتان تمیز باشد، اما وقتی وسایل‌تان را منتقل و شروع به باز کردن آن‌ها می‌کنید، متوجه می‌شوید که چه مقدار آت و آشغال بسته بندی ممکن است بعد از پایان کار روی دست‌تان بماند.

به منظور جمع کردن این ریخت و پاش، لازم است جعبه‌ها و کارتن‌های، پلاستک‌های حبابی و … زیادی را دور بریزید.

داشتن یک بسته کیسه‌ زباله به شما کمک خواهد کرد همه چیز را خیلی سریع جمع و جور کنید.

۱۱. درباره‌ی اطلاعات پارکینگ تحقیق کنید

اگر خودرو دارید، لازم است به طور قطع بدانید جای خودرو شما در پارکینگ دقیقا کجاست و آیا اصلا پارکینگ دارید یا نه.

حتما با صاحبخانه درباره‌ی آن صحبت کنید و سعی کنید بفهمید کجا باید خودروتان را پارک کنید، تا اینکه سوء تفاهمی با همسایه‌ها در این زمینه ایجاد نشود.

۱۲. کارتن/جعبه‌ی شب اول تان را آماده کنید

معمولا، وقتی به مکان جدیدی اسباب کشی می‌کنید، زمان کافی برای باز کردن همه چیز ندارید. این همان جایی است که «جعبه‌ی شب اول» به نجات شما می‌شتابد.

باید همه‌ی چیزهایی را که در طول شب اول در مکان جدید نیاز دارید درون یک کارتن جداگانه جمع و بسته بندی کنید. این چیزها معمولا شامل موارد زیر می‌شوند:

– حوله ‌ها

– مسواک و خمیردندان

– خوراکی‌هایی برای اولین وعده‌های غذایی (سعی کنید ساده باشند)

– کابل شارژها

– لپ‌تاپ

– لامپ

– کاغذ توالت

– ملافه

– چند عدد اسباب بازی برای بچه‌ها

– چند دست لباس

۱۳. از قبل تمام خدمات را تنظیم و مقرر کنید

ممکن است وقتی به خانه‌ی جدید اسباب کشی می‌کنید این یک دردسر بزرگ به نظر برسد و هیچ خدمات اینترنتی موجود نباشد یا به تلویزیون و تنظیمات آن دسترسی نداشته باشید.

به شرکت‌ها از قبل زنگ بزنید و تمام خدماتی را که برای منزل جدیدتان نیاز دارید هماهنگ و فعال کنید. در اکثر موارد، می توانید خیلی راحت همان اشتراک‌ها و حساب‌های کاربری‌تان را حفظ کنید، و فقط نشانی‌‌تان را به نشانی محل جدید تغییر دهید.

۱۴. پنج‌شنبه‌ها اسباب کشی نکنید

پنج‌شنبه اسباب کشیدن ایده‌ی جالبی به نظر نمی‌رسد.

اگر در طول اسباب کشی برای‌تان اتفاقی بیفتد یا یکی از وسایل ارزشمندتان آسیب ببیند قادر نخواهید بود تا شنبه درخواست خسارت یا تعویض آن را بدهید.

همچنین باید متوجه باشید که پنج‌شنبه‌ها به لحاظ ترافیک نیز همیشه شلوغ است.

۱۵. تحقیق و بررسی نهایی را نیز انجام دهید

پیش از اسباب کشی این که نگاهی به محل بیندازید بهترین راه حصول اطمینان از آن است که تمام چیزهای لازم را با خود برداشته‌اید.

تمام کشوها، میزها، ففسه‌ها و کابینت‌ّها را بگردید. گاهی چیزهایی را جاهایی نگه می‌داریم که در واقع کشوها و مکان‌های دور از دست و ذهن هستند و بعدا حسرت می‌خوریم که آن‌ها را در طول اسباب کشی و نقل مکان گم کرده‌ایم.

بررسی نهایی یک «باید» و امر حتمی و ضروری است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: healthline

۱۵ توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند