تزریق 1.5 میلیارد دلار درآمد قراردادهای نفت و گاز به چرخه اقتصاد کشور


تزریق 1.5 میلیارد دلار درآمد قراردادهای نفت و گاز به چرخه اقتصاد کشور

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که طی دو سال آینده یک و نیم میلیارد دلار حاصل از درآمد انعقاد 33 قرارداد نفت و گاز این شرکت به چرخه اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رامین قلم‌بُر دزفولی چهارشنبه 3 مهر در آیین گشایش به کار سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز بیان کرد: از سال ٩٣ با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبرانقلاب، برنامه‌ریزی‌هایی توسط وزیر نفت در خصوص ساخت کالاهای پرمصرف و استراتژیک در دستور کار قرار گرفت و ١٠ گروه خانواده پرمصرف در این باره مشخص شدند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه‌ها که به پروژههای دهگانه معروف شد، این بود که تولید کنندگان داخلی از حالت تولید مهندسی معکوس خارج و به سمت تولید فناورانه هدایت شوند و به همین منظور برای اولین بار در تاریخ کشور، مدل جدیدی برای ارزیابی شرکت‌های زیر مجموعه نفتی ارائه کردیم.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: با استفاده از ارزیابی حاصل از خود اظهاری این شرکت‌ها، یک نقشه راه در قالب سطح توانمندی، ساخت و مدیریت برای شرکت‌ها تدوین شد.

دزفولی افزود: پس از شناسایی شرکت‌های توانمند، با برگزاری مناقصه، ٥١ قرارداد به ارزش تقریبی بیش از ٤٣٠ میلیارد تومان منعقد شد که در ادامه با ایجاد تحریم‌های نفتی و خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های خارجی از کشور خارج شدند و یکی دو پروژه را با اخلال در کار مواجه کردند.

وی با اعلام این مهم که هم‌اکنون پروژه‌های دهگانه با پیشرفت 57 درصدی روبه‌رو هستند، گفت: برای اولین بار برای شرکت‌های حاضر در اجرای پروژه‌ها، درصدی مشخص در قراردادها به منظور ضمانت جهت رسیدن به نقشه راه در نظر گرفته شد تا تولید فناورانه را حتما انجام دهند و شرکت‌ها نیز موظف به گرفتن گواهینامه محصول خود شدند.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: 16 شرکت در قراردادهای ما مشارکت دارند که به اذعان خود آنها، کیفیت عملیات آنها با سال‌های قبل قابل مقایسه نیست.

دزفولی در بخشی از سخنان خود به حمایت شرکت ملی نفت از سازندگان داخلی هم اشاره و تاکید کرد که خرید خارجی تمام شرکت‌های نفتی و سازمان‌های دولتی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران ممنوع شده است.

وی همچنین اعلام کرد که شرکت‌ها و سازندگانی که تمایل به تامین کالا و خدمات شرکت نفت هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت نفت نسبت به خود اظهاری اقدام کنند.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد که شرکت ملی نفت ایران برای اولین بار لیست کالاهای داخلی را مناقصه کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج