فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛کشف 6 تن مواد مخدر در مرز‌های کشور


فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛کشف 6 تن مواد مخدر در مرز‌های کشور

سردار رضایی از کشف نزدیک بر 6 تن مواد مخدر در مرز‌های کشور طی 15 روز خبر داد.

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛کشف 6 تن مواد مخدر در مرز‌های کشور
سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف قریب ۶ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما هر روز در حال توسعه و پیشرفت هست و امنیت در کشور مطلوب است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مرزبانان در راستای وظایف ذاتی شان، مصمم بر ارتقای امنیت پایدار در مرز‌ها هستند و حفظ امنیت یکی از اهداف جدی مرزبانان است.

او بیان کرد: با توجه به شرایطی که کشور‌های پیرامونی ما به ویژه در شرق مرز‌های ایران اسلامی وجود دارد، تولید مواد مخدر متأسفانه با فتنه استکبار در منطقه، افزایش داشته است.

سردار رضایی گفت: آماری که به صورت رسمی سازمان ملل اعلام می‌کند، در کشور‌های شرقی ما به ویژه افغانستان، تولید مواد مخدر را به بیش از ۸ تا ۹ هزار تن برآورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در ۱۵ روز گذشته به ویژه در ۵ روز اخیر، کشفیاتمان با اقدامی هدفمند قابل توجه بوده و مرزبانان در سه عملیات گذشته در حوزه شرق کشور به ترتیب ۸۰۰، ۶۰۰ و هزار و ۱۰۰ کیلو از انواع مواد مخدر را کشف کردند و این نشان می‌دهد که حجم تولید و ترانزیت در منطقه بالا گرفته است.

او با اشاره به کشف مواد در حوزه مرز میرجاوه و سراوان گفت: قریب یک تن و۲۰۰ کیلو مواد مخدر در جنوب شرق و مجموعا در حوزه شرق کشور در ۱۵ روز اخیر، قریب بر ۴ تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در این عملیات‌ها ۷ نفر دستگیر شده‌اند، البته در حین درگیری و تیراندازی تعدادی از قاچیان مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند و سلاح و مهمات نیز از آن‌ها کشف شده است.

او گفت: شب گذشته، در یک عملیات منسجم در آبادان قریب بر ۷۰۰ کیلو مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شد، همچنین در حوزه استحفاظی دشت آزادگان نیز توقیف و دستگیری قاچاقچی مواد مخدر با ۱۵ کیلو شیش را داشته‌ایم.

سردار رضایی تأکید کرد: این‌ها اقداماتی است که به صورت هدفمند مرزبانان دنبال می‌کنند، البته بین ۱۰ تا ۱۵ کیلو مواد در حوزه تایباد و مرز‌های شمالی اردبیل بوده و این جزء مواردی است که همکاران من در مرزبانی نیروی انتظامی با شب بیداری، کشف می‌کنند.

سردار رضایی گفت: روی هم رفته در ۱۵ روز اخیر، قریب بر ۶ تن مواد مخدر را کشف کرده‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مرزبانان با تمام قوا در مرز‌ها از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری می‌کنند که تؤام با درگیری، توقیف خودروها، شناورها، دستگیری نفرات و کشف سلاح و مهمات است.

او با تاکید براینکه مرز مشترک دو کشور باید مشترک مدیریت شود، گفت: ما انتظارمان داریم، روابط و تعاملاتی که با برخی از کشور‌های همسایه داریم اجرایی شود و این اقدامات باید هم در حوزه مرز افغانستان و هم پاکستان انجام شود.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حوزه مرز پاکستان تعامل خوبی را دستگاه‌های مرزبانی، امنیتی و نظامی این کشور شروع کرده‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا مرز‌های ایران اسلامی را برای قاچاقچیان و سود جویان ناامن دانست، خاطر نشان کرد: مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور شبانه روزی در مرزها، با هرگونه پدیده قاچاق برخورد خواهند کرد و قاچاقچیان بدانند که سدی محکم به نام مرزبانان در مقابل آن‌ها ایستادگی خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی