طرز تهیه دسر گرانیتا با روش های مختلف


دسر از انواع خوراکی های بی نظیر برای پذیرایی از مهمان ها است که به صورت های مختلفی تهیه می شود. گرانیتا از انواع دسرهای یخی خوشمزه و خوش طعم می باشد و در طرز تهیه دسر گرانیتا از ترکیب میوه و شیر و سفیده تخم مرغ و … استفاده می شود و شما می توانید این نوع دسر را به راحتی در منزل تهیه نمایید. پودینگ و دسر گرانیتا و دسر هانیسکو و پان اسپانیا از...

دسر از انواع خوراکی های بی نظیر برای پذیرایی از مهمان ها است که به صورت های مختلفی تهیه می شود. گرانیتا از انواع دسرهای یخی خوشمزه و خوش طعم می باشد و در طرز تهیه دسر گرانیتا از ترکیب میوه و شیر و سفیده تخم مرغ و … استفاده می شود و شما می توانید این نوع دسر را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

پودینگ و دسر گرانیتا و دسر هانیسکو و پان اسپانیا از انواع دسرهای بی نظیر و محبوب هستند و شما می توانید این نوع دسرها را برای داشتن پذیرایی باشکوه از مهمان هایتان تهیه کنید.

طرز تهیه دسر گرانیتا با روش های مختلف

طرز تهیه دسر گرانیتا با روش های مختلف

مواد لازم

لیمو ترش تازه به همراه پالپ آن : ۱/۲ لیوان خربزه شیرین : یک عدد آب : یک لیوان نعناء تازه : ۱۰ برگ شکر : ۱ لیوان سرخالی

طرز تهیه دسر گرانیتا خربزه در منزل

برای تهیه دسر گرانیتا ابتدا یک لیوان آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس برگ های نعناء را درون آب در حال جوش بریزید به مدت چند دقیقه بجوشانید و برگ ها را آبکشی نمایید.
در مرحله بعدی طرز تهیه دسر گرانیتا پوست خربزه را بگیرید و دانه های آن را جدا نمایید.

طرز تهیه دسر گرانیتا با روش های مختلف

آب لیموها را بگیرید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد از گوشت لیمو ( پالپ ) آن ها استفاده نمایید.

طرز تهیه دسر گرانیتا با روش های مختلف

خربزه و برگ های نعناء و شکر و آب لیمو را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید و با توجه به شیرین یا کم شیرین بودن خربزه به دسر شکر بیفزایید. توجه داشته باشید که دسر یخ زده طعم شیرینی کم تری دارد از این رو بهتر است شکر را در اندازه لازم به دسر گرانیتا بیفزایید.
در این مرحله از دستور تهیه دسر گرانیتا مخلوط مواد دسر را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را به مدت ۶۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی دسر را از درون فریزر بیرون آورید و هم بزنید و دوباره ظرف را درون فریزر به مدت ۶۰ دقیقه قرار دهید و این کار را سه بار انجام دهید.

طرز تهیه دسر گرانیتا با روش های مختلف
توجه داشته باشید که دسر یخی خربزه را می توانید به مدت ۱۴ روز درون فریزر قرار دهید و در صورت نیاز آن را برای سرو بیرون آورید.

طرز تهیه دسر گرانیتا با روش های مختلف

در این مطلب با طرز تهیه دسر گرانیتا خربزه خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر یخی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی