معرفی 245 نفر به دستگاه قضایی درباره سیل


معرفی 245 نفر به دستگاه قضایی درباره سیل

مشاور رئیس قوه قضاییه از معرفی 245 نفر به دستگاه قضایی و هیئت‌های بدوی درباره سیل ابتدای سال خبر داد.

معرفی 245 نفر به دستگاه قضایی درباره سیلناصر سراج در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره اینکه ماموریت ویژه رییس قوه قضاییه به شما در زمان ریاست سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی مقصران حادثه سیل چه نتیجه‌ای داشته است؟ افزود: بررسی ما محدود به ۴ استان سیل خیز نیست و شامل ۳۱ استان است و بر همین اساس ۲۴۵ نفر به دستگاه قضایی و هیئت‌های بدوی معرفی شدند.
رئیس قبلی سازمان بازرسی کل کشور گفت: تلاش کردیم از وقوع سیل در دیگر نقاط کشور پیشگیری شود و مقرر شد همه استانداران همه تصرفاتی را که در مسیل‌ها صورت گرفته است، تخریب کنند و تا یک ماه آینده گزارشی در این باره به مسئولان ارائه می‌شود.
وی درباره اینکه آیا در فهرست مدیران متخلف، مدیران سابق هم هستند؟ گفت: طبق دستور رئیس قوه قضاییه حتی کسانی که ده سال پیش هم مسئولیتی داشتند و موانعی برای مسیر سیل ایجاد کرده بودند، معرفی شدند و رسیدگی دقیق صورت خواهد گرفت.
رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور درباره اردوگاه شهید باهنر نیز گفت:: در این خصوص گزارش کاملی به روسای سه قوه دادیم و مسائلی که در جامعه و رسانه‌ها مطرح می‌شود، درست نیست.
آقای سراج افزود: اردوگاه شهید باهنر ۲۷ هکتار وسعت دارد و دولت در قبال بدهی اش به معلمان ۹۰۰ میلیارد تومان از دو بانک برای پرداخت مطالبات وام گرفت و این پول پرداخت شد، اما بعد از آن اردوگاه را قیمت گذاری کردند به این ترتیب که بخش اعیانی اردوگاه ۴ هزار میلیارد تومان و بخش عرصه هم ۸ هزار میلیارد تومان در آن تاریخ قیمت گذاری شد و قرار گذاشتند این ۴ هزار میلیارد تومان را در بورس بگذارند و به سرپرستی یک شرکت، چند شرکت خصوصی ورود کنند.
وی گفت:: متاسفانه اشتباهی صورت گرفت و کل ۱۲ هزار میلیارد تومان را به نفع این شرکت‌ها تملیک کردند که قرار بود پس از این که دولت این بدهی را پرداخت کند این زمین آزاد شود.
آقای سراج افزود: به وزیر جدید آموزش و پرورش نامه کتبی دادیم و ایشان قول داد که این پول در سررسید پرداخت و کل اردوگاه شهید باهنر آزاد شود و دوباره در تملک دولت درآید.
وی در ادامه درباره مراسم تکریم از خدمات ۶ ساله خود در سازمان بازرسی کل کشور هم گفت:: اصلا مرخصی نرفته بودم و صبح سه شنبه از همه کارکنان سازمان در سایت سازمان تشکر کردم و، چون مرخصی بودم، نتوانستم در مراسم تودیع و معارفه حضور پیدا کنم، مسئله خاصی نبود و در فرصتی دیگر خدمت همه همکاران خواهم بود.
قاضی سراج همچنین درباره اینکه بعد از این در چه مسئولیتی خدمت خواهید کرد؟ گفت: هر کجا حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصمیم بگیرد، در خدمت هستم.

انتخاب اعضای هیئت منصفه مطبوعات

نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه در هیئت منصفه مطبوعات از تعیین اعضای این هیئت در سراسر کشور تا آخر مهرخبر داد.

ناصر سراج در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس ماده ۳۶ قانون مطبوعات هر دو سال یک بار در مهرماه باید هیئت منصفه مطبوعات تشکیل شود تا بتواند به جرایم سیاسی و مطبوعاتی براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی رسیدگی کند.
وی افزود: رئیس قوه قضاییه یا نماینده او، رئیس این هیئت هستند و وزیر ارشاد، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعضای این هیئت هستند و به دعوت رئیس قوه قضاییه یا نماینده او این هیئت تشکیل می‌شود و اعضای هیئت منصفه را در سراسر کشور تعیین می‌کند.
نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه گفت: در استان تهران اعضای هیئت منصفه مطبوعات ۲۱ نفر هستند که از صنوف مختلف براساس ماده ۳۶ قانون مطبوعات تعیین می‌شوند و در استان‌ها نیز تعداد اعضا ۱۴ نفر است.
قاضی سراج افزود: بر همین اساس ماه گذشته به همه استان‌ها نامه نگاری کردیم که علاوه بر ارائه عملکرد دو ساله شان، مقدمات تشکیل هیئت منصفه را فراهم کند که تا پایان مهرماه هیئت منصفه مطبوعات تشکیل خواهد شد.
وی گفت: به عنوان نماینده رئیس قوه قضاییه در هیئت نظارت بر مطبوعات هستم که براساس ماده ۱۰ قانون مطبوعات این هیئت فراقوه‌ای است و ۷ عضو دارد.
نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه به فعالیت حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ نشریه الکترونیکی و مکتوب با مجوز هیئت نظارت اشاره کرد و افزود: در مدت دو سال گذشته هیئت منصفه مطبوعات استان تهران ۱۷۱ جلسه برگزار کرد که البته هم سیاست قوه قضاییه و هم هیئت منصفه این بوده است که پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شود که اخیراً با تشکیل شورای حل اختلاف ویژه مطبوعات و با تاکیدات ویژه رئیس قوه قضاییه ختم این پرونده‌ها با صلح و سازش بسیار بیشتر خواهد شد.
قاضی سراج گفت: البته این ۱۷۱ جلسه برای ۱۷۱ مورد پرونده نبوده است و برخی اوقات برای یک نشریه چندین جلسه تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان