سه سارق غیربومی احشام در زنجان دستگیر شدند


سه سارق غیربومی احشام در  زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: سه عضو باند سارقان غیربومی احشام توسط عوامل پلیس آگاهی این استان طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل قانون شدند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سارقان غیربومی در کرمانشاه دستگیر شدند و بخشی از احشام سرقت شده نیز کشف و توسط یکی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این سارقان طی ماه های اخیر به سرقت احشام مبادرت کرده بودند اظهار داشت: سارقان دستگیر شده به هفت فقره سرقت احشام (۳۰ تا ۶۰ راس دام در هر سرقت) معترف شدند که به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شدند.

رحمتی افزود: این سارقان که در حال تحمل کیفر هستند بیشتر سرقت های خود را از مناطق نزدیک به جاده زنجان - تبریز و زنجان - سلطانیه انجام داده اند که بخشی از احشام که هنوز به فروش نرسیده بودند و در زاغه به صورت پنهانی نگهداری می شدند، کشف و ضبط شدند.

وی تصریح کرد: بطور معمول، احشام سرقت شده هرچه سریعتر به فروش رسیده و ذبح می شوند که کشف احشام به سرقت رفته از زنجان، ناشی از دقت و سرعت عمل بالای پلیس آگاهی استان زنجان است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از دامداران خواست در حفظ و حراست از احشام خود دقت بیشتری داشته باشند تا به سادگی مورد سرقت سارقان قرار نگیرند و نسبت به اقدامات پیشگیرانه بی تفاوت نباشند و تقویت استحکام محل نگهداری دام و استفاده از دوربین های مداربسته را نادیده نگیرند.

رحمتی به دامداران توصیه کرد برای چرای دام ها از چوپانان زوجی و سگ های نگهبان استفاده کنند و چوپانان نیز مجهز به تلفن همراه باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و شرایط اضطرار بلافاصله موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند.
وی، همچنین از دامداران و چوپانان خواست به هیچ عنوان نوشیدنی اعم از آب، شربت و آب میوه از افراد غریبه و ناآشنا دریافت نکنند چراکه برخی سارقان با این شیوه و شگرد، دست به سرقت می زنند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس