گلایه‌های یک مدیر سینما


گلایه‌های یک مدیر سینما

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر در نشست خبری خود به موضوعاتی مثل اکران فیلم‌های هنر و تجربه و برگزاری هفته فیلم فنلاند پرداخت و نسبت به شیوه برگزاری نمایشگاه صنعت سینما و جشنواره فیلم کودک و نوجوان گلایه‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد پناهی نژاد، در نشست خبری‌ که شامگاه دوشنبه یکم مهرماه به میزبانی پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان برگزار شد، گفت: از سال قبل که بحث برپایی نمایشگاه صنعت سینما در شهرداری اصفهان مطرح شد، پردیس سینمایی سیتی سنتر در جریان آن نبود و نزدیک به یک ماه مانده به برگزاری درگیر آن شد، به همین دلیل فقط از آن میزبانی کرد، اما می‌توان گفت اتفاقاتی که در این نمایشگاه رخ داد با شعار و اهدافی که قرار بود محقق شود، فاصله بسیاری داشت.

وی ادامه داد: تنها رخداد خوب این نمایشگاه برگزاری جلسات با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بود که متأسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاران کمی جذب شدند. متأسفانه غرفه داران این نمایشگاه قدرت بالایی در توسعه صنعت سینمای اصفهان و کشور نداشتند بلکه اغلب وابستگان تئاتری و سینمایی خود شهرداری اصفهان بودند.

به‌جای برگزاری جشنواره، فیلم کودک بسازید

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر موفقیت سند توسعه سینما را در گرو انسجام آن دانست و گفت: اگر پرونده چنین رویدادهایی بعد از برگزاری بسته شود نتیجه‌بخش نخواهد بود. این انتقاد به جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز وارد است و شاید مباحث مالی باعث ضعف در اجرای آن می‌شود.

پناهی نژاد با انتقاد از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان مبلغ زیادی برای برگزاری این جشنواره هزینه می‌کند اما فیلم‌هایش کجا هستند؟ متأسفانه تعداد فیلم‌های کودک و نوجوان بسیار کم است و اگرچه گفته می‌شود که استقبال مردم از آن در طول جشنواره زیاد است، اما باید پرسید چند درصد مردم از دیدن این فیلم‌ها راضی هستند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری اصفهان سرمایه خود را به سمت تولید فیلم‌های کودک و هنر و تجربه سوق دهد، اتفاق بهتری در صنعت سینمای ایران خواهد افتاد.

توضیحاتی درباره اکران فیلم‌های هنر و تجربه در پردیس سینمایی سیتی سنتر

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به اکران فیلم‌های هنر و تجربه در این پردیس به دلیل بعد مسافت مطرح‌شده بود، گفت: برخی فکر می‌کنند قرارداد این پردیس برای اکران فیلم‌های هنر و تجربه خاص و پرهزینه است، درحالی‌که این قرارداد معمولی است، در انحصار این پردیس نیز نیست و هر سالن سینمایی می‌تواند اقدام به اکران فیلم‌های این گروه سینمایی کند.

پناهی نژاد ادامه داد: پیش از اینکه پردیس سینمایی سیتی سنتر اقدام به اکران فیلم‌های بخش هنر و تجربه کند، انتقادها و گلایه‌ها حاکی از مشکلات، ناهماهنگی‌ها و تشریفات ضعیفی بود که در سالن‌های دیگر برای پخش هنر و تجربه وجود داشت. ما این موارد را بررسی و سعی کردیم آن را برطرف کنیم.

وی سینمای هنر و تجربه را سینمایی غیرتجاری دانست که هیچ‌کس از آن انتظار کسب درآمد ندارد و یک کار هنری محسوب می‌شود.

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر تبلیغات کم فیلم‌های این گروه را یک مسئله کشوری دانست و گفت: متأسفانه در سراسر کشور سینمای هنر و تجربه تبلیغات خوبی ندارد، اما اگر شهرداری اصفهان فضایی را در اختیار ما قرار دهد تبلیغ برای فیلم‌های این گروه سینمایی سینما را دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: پردیس سینمایی سیتی سنتر در طول یک سال و سه ماه فعالیت خود در بحث اکران فیلم‌های هنر و تجربه، تاکنون ۹۰ فیلم را همزمان با تهران اکران کرده است. جدول پخش نیز اول هر ماه از طرف تهران در اختیار ما قرار می‌گیرد.

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر گفت: این ۹۰ فیلم، ۳۴۵ سانس در سالن شماره سه پردیس سینمایی سیتی سنتر اکران شده و ساعت اکران آن نیز ثابت است. از مجموع فیلم‌های اکران شده از ابتدای سال تاکنون نیز چهار فیلم متعلق به کارگردانان اصفهانی بوده است.

پناهی نژاد با اشاره به تعداد مخاطبان گروه هنر و تجربه در این پردیس، گفت: از ابتدای اکران فیلم‌ها تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ نفر این فیلم‌ها را دیده‌اند و هر هفته دوشنبه‌ها نیز جلسه نقد و بررسی فیلم‌های این گروه رأس ساعت ۱۷ در همین محل برگزار می‌شود.

جزئیات برپایی هفته فیلم فنلاند

مدیر پردیس سینمایی سیتی سنتر با اشاره به برگزاری هفته‌های مختلف فیلم، مثل هفته فیلم اروپا، هفته چین و... در این پردیس، از برگزاری هفته فیلم فنلاند خبر داد و گفت: ششم مهرماه هفته فیلم فنلاند آغاز می‌شود و تا ۱۲ مهرماه ادامه داد. ۹ فیلم بلند و هفت فیلم کوتاه در این هفته اکران می‌شود و رئیس خانه فیلم فنلاند به همراه کارگردان یکی از فیلم‌ها در روزهای پایانی برگزاری آن در پردیس سینمایی سیتی سنتر حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های هفته فیلم فنلاند را به‌صورت رایگان تماشا کنند.

مجهزترین سالن VIP سینمای کشور در اصفهان

پناهی نژاد با معرفی ویژگی‌های سالن VIP پردیس سینمایی سیتی سنتر، گفت: حتی در پردیس سینمایی کوروش، مبلمانی که در این سالن به‌ کاررفته وجود ندارد و هر صندلی این سالن برای ما ۷۰ میلیون هزینه داشته است.

وی کاربری این سالن را مختص داوری آثار هفته‌های فیلم، جشنواره‌ها و همچنین برای اکران فیلم در جشن‌های تولد و ... دانست و گفت: نه ‌فقط این سالن بلکه همه تجهیزاتی که در این پردیس سینمایی به‌کار رفته جزو بهترین‌هاست و فیلم‌ها را باکیفیت بسیار برای مخاطبان اکران می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید