راه‌اندازی کمپین بازگشایی مساجد در میانمار توسط رهبران مسلمان


راه‌اندازی کمپین بازگشایی مساجد در میانمار توسط رهبران مسلمان

رهبران مسلمان از سراسر استان‌ها و مناطق میانمار، کمیته موقتی را برای بازگشایی مساجد تشکیل داده‌اند. بودائیان مدت‌ها است که می‌خواهند مسلمانانی که هنوز در میانمار به سر می‌برند، دین خود را تغییر داده و بودایی شوند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «mizzima»، رهبران مسلمان از سراسر استان ها و مناطق میانمار، کمیته موقتی را برای تحت فشار قرار دادن دولت به منظور بازگشایی مساجد بسته شده در سراسر این کشور تشکیل داده اند.

بسیاری از این مساجد در پی خشونت های فرقه ای میان جوامع بودایی و مسیحی در ایالت راخین میانمار تعطیل شدند.

کمیته ای که توسط رهبران اسلامی میانمار تشکیل شده، لیستی از 40 مسجد تعطیل شده در 10 استان و منطقه این کشور را شامل می شود.

به گفته «مائونگ مائنیت»، نماینده این کمیته لیست مساجد تعطیل شده هنوز تکمیل نشده است و رهبران اسلامی در حال اضافه کردن نام تعداد دیگری از مساجدی هستند که از سال 2012 تا کنون در میانمار به تعطیلی کشانده شده اند.

وی افزود: بیشتر این مساجد در پی شورش های انجام شده، حدود هفت سال پیش در ایالت راخین، بسته شدند.

بودایی های میانمار مدت ها است، متهم به برانگیختن خشونت علیه مسلمانان در این کشور هستند.

تنش میان اکثریت بودایی ها و اقلیت مسلمانان میانمار در درگیری های سال های 2012 و 2013 میلادی شدت پیدا کرد و موجب کشته شدن و آوارگی تعداد زیادی از مسلمانان شد.

در حالی که بسیاری از مسلمانان روهینگیا به دلیل سرکوب نیروهای نظامی میانمار به بنگلادش فرار کرده اند، بودایی ها به شدت رادیکال تر از قبل شده و حالا به صورت آشکار می خواهند مسلمانانی که هنوز در میانمار به سر می برند، دین خود را تغییر داده و بودایی شوند.

آنها نه تنها مسلمانان بلکه مسیحیان و حتی هندوها را هم هدف قرار داده و می گویند به خاطر حق زندگی کردن در میانمار باید بودایی شوند!

گفتنی است، هشت درصد از جمعیت میانمار را بودایی ها، هفت درصد را مسیحیان و چهار درصد را مسلمانان تشکیل می دهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!