موج گسترده دستگیری‌ها در مصر ادامه دارد


موج گسترده دستگیری‌ها در مصر ادامه دارد

براساس اطلاعات منتشرشده توسط یک گروه حقوق مصری ، بیش از 500 نفر در رابطه با موج اعتراضات ضد دولتی در سراسر مصر از روز جمعه دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، براساس اطلاعات منتشرشده توسط یک گروه حقوق مصری ، بیش از 500 نفر در رابطه با موج اعتراضات ضد دولتی در سراسر مصر از روز جمعه دستگیر شده اند.

لیستی از بازداشت شدگان روز دوشنبه توسط مرکز حقوق اقتصادی و اجتماعی مصر مصر ، یک سازمان جامعه مدنی مستقر در قاهره منتشر شد.

این افراد شامل ماهینور المصری ، وکیل برجسته حقوق بشر است که روز یکشنبه در خارج از دفتر دادستان امنیت کشور دستگیر شد زیرا وی پس از بازدید دیگران در بازداشت به سر می برد.

جمعه شب نخستین اعتراضات خیابانی علیه رئیس جمهور مصر ، عبدالفتاح السیسی ، از زمان به دست گرفتن قدرت در کودتای نظامی در سال 2013 بود.

گزارش ها حاکی از این دستگیری گسترده مردم توسط نیروهای امنیتی بود. مردم همچنان به تجمع خود در میدان تحریر ادامه می دهند. آنها توانستند از همین میدان در سال 2011 حسنی مبارک را از قدرت برکنار کنند.

فیلم های ویدئویی شده به صورت آنلاین نشان می دهد که نیروهای امنیتی در شهرهایی در سراسر مصر معترضین را گرد آورده و آنها را بازداشت می کنند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی