تکلیف موزه مطبوعات هر چه زودتر مشخص شود


تکلیف موزه مطبوعات هر چه زودتر مشخص شود

استاندار بوشهر گفت: مسئولان ذیربط باید در کمترین زمان ممکن گزارش اقدامات خود را در ارتباط با موزه مطبوعات را ارائه کنند تا تکلیف این مساله هر چه زودتر مشخص شود.

به گزارش ایسنا، عبدالکریم گراوند در نشست با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز بوشهرشناسی با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات باید در زمینه حفظ و حراست از مراکز فرهنگی و ترمیم و بازسازی آنها اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت های عظیم فرهنگی است و معرفی این ظرفیت ها و همچنین بهسازی و بازسازی مراکز میراث فرهنگی امری ضروری است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قبرستان انگلیسی ها نماد غیرت دینی و شجاعت مردم استان بوشهر است خاطرنشان کرد: این قبرستان در واقع یک مساله مهم تاریخی را بیان می کند که انگلیسی ها در این شهر زمین‌گیر شده اند و باید نسبت به بازسازی و ترمیم این مرکز اهتمام ورزیم تا جهانیان با رشادت و فداکاری مردم استان بوشهر بیشتر آشنا شوند.

گراوند تصریح کرد: این قبرستان در واقع اعلام می کند که بوشهری ها از خاک وطن پاسداری کرده اند و انگلیسی ها با خفت و خواری زمین‌گیر شده اند، و این سند بزرگی برای مردم استان است.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار برای انجام مطالعات قلعه ریشهر شد و گفت: همچنین در مورد عمارت تنگستانی نیز اقدام لازم برای بازآفرینی این عمارت صورت گیرد.

استاندار بوشهر در ارتباط با عمارت ملک یادآور شد: این منطقه ظرفیت ساخت یک هتل مناسب را دارد و باید ساز و کارهای لازم برای توسعه این عمارت به نحو مطلوب انجام شود.

گراوند با تاکید بر ضرورت حفظ بافت قدیم بوشهر اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و بودجه، نباید اجازه دهیم چرخ توسعه استان متوقف شود و تاکنون نگذاشته ایم استان در بحث عمرانی عقب بماند و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده و در حال اجرا است.

استاندار بوشهر در مورد موزه مطبوعات نیز بیان کرد: اقدام لازم برای راه اندازی این موزه انجام شود و مسئولان ذیربط باید در کمترین زمان ممکن گزارش اقدامات خود را ارائه کنند تا تکلیف این مساله هر چه زودتر مشخص شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان