ایمن سازی 6 مدرسه حاشیه راه‌های کردستان انجام شد


ایمن سازی 6 مدرسه حاشیه راه‌های کردستان انجام شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره ایمنی و حفاظت از راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: عملیات ایمن سازی فیزیکی محیط اطراف 6 مدرسه حاشیه راه‌های این استان انجام شد.

بیژن گل‌محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، امسال ایمن سازی مدارس در ۲ بخش عملیات فیزیکی و آموزشی با ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام می‌شود.

وی افزود: از محل اعتبارات امسال ۲۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه تخصیص یافته که تاکنون از این محل ۶ مدرسه حاشیه در محورهای سنندج - سقز و سنندج - مریوان ایمن سازی شده‌اند.

گل‌محمدی اضافه کرد: ایمن سازی آموزشی نیز با جامعه هدف ۹۰۰ دانش آموز در ۱۹ مدرسه در دستور کار قرار گرفته که سازمان راهداری برای برگزاری این کلاس‌ها ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار منظور کرده است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت از راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه مدارس هدف این طرح ها در حاشیه راه‌ها و مسیرهای اصلی بین شهری قرار دارند، یادآور شد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی چون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

وی تاکید کرد: توزیع کلاه ایمنی میان موتور سواران، توزیع کتابچه‌های ایمنی، شبرنگ ایمنی و جلیقه شبرنگ فسفری از دیگر برنامه‌های این طرح در بخش آموزش است.

گل‌محمدی گفت: عملیات فیزیکی ایمن سازی شامل نصب نوار لرزاننده، ایجاد کانال عابرین پیاده، نصب لگوی کف نوشته و تابلو مدارس است که در محورهای ارتباطی مریوان - سروآباد، مریوان - کامیاران، سنندج - سقز، سنندج - کامیاران و دیواندره - بیجار اجرا میشود.

راهداری کردستان بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهد که شامل یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس