صنعت‌گران و بازاریان آذربایجان‌شرقی مواکب حسینی را تجهیز می‌کنند


صنعت‌گران و بازاریان آذربایجان‌شرقی مواکب حسینی را تجهیز می‌کنند

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: صنعت‌گران و بازاریان این استان مواکب حسینی مستقر در کربلا و شهرهای زیارتی عراق را تجهیز می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حبیب امین زاده دوشنبه شب در جلسه تامین نیازهای زیرساختی موکب های خدمات رسان به زائران اربعین حسینی افزود: صنعتگران و بازاریان آذربایجان شرقی امسال نیز مانند سال های گذشته با استقبال از تجهیز مواکب حسینی خود را در این حرکت عظیم و معنوی سهیم کرده اند.

وی اظهار داشت: با همکاری اتاق های بازرگانی و اصناف تبریز، اقلام مورد نیاز مواکب حسینی تامین و تا ۱۰ روز آینده به محل های مورد نظر در مسیر زائران ارسال می شود.

امین زاده، ادامه داد: برپایی حمام و سرویس های بهداشتی سیار، موکت و پتو، موتورهای مولد برق، کولرهای آبی و آب سردکن از جمله اقلامی است که توسط صنعتگران و تجار خیر استان در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار می گیرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه موکب های ۲۴ گانه استان در شهر مقدس کربلا و سایر شهرهای زیارتی عراق مستقر خواهند شد، گفت: این موکب ها ۱۲ روز قبل از اربعین حسینی تا ۲ روز بعد از آن دایر بوده و به زائران خدمات خواهند داد.

علی حق‌بیگی، با بیان اینکه با هماهنگی گمرک ایران، تشریفات خروج اقلام و لوازم موکب ها از اول تا ۱۲ مهر انجام می شود، افزود: اغلب کالاهای مصرفی بصورت رایگان در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی یادآوری کرد: بخشی از کالاهای سرمایه ای موکب ها مانند تجهیزات رفاهی و اقامتی برای استفاده در سال های بعد به سالن های انبار کربلا منتقل و یا به کشور بازگردانده می شود.

۸۰۲۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟