ولایت‌مداری؛ شرط پیروی از حضرت علی‌اکبر(ع)/ عمده یاران امام زمان(عج) از جوانان هستند


ولایت‌مداری؛ شرط پیروی از حضرت علی‌اکبر(ع)/ عمده یاران امام زمان(عج) از جوانان هستند

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امروز هر جوانی بتواند مقابل هجوم فرهنگی و جنگ روانی دشمن علیه اصول دین، عفت و حیای خود را حفظ کرده و با ولایت زاویه پیدا نکند پیرو حضرت علی‌اکبر(ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای سه قوه و قشرهای مختلف مردم مومن و انقلابی شامگاه شنبه، ۱۶ شهریور در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» طی سخنانی گفت: درباره ابعاد قیام عاشورا و نقشی که جوانان و نوجوانان در آن داشتند لازم است بیشتر تامل شود، جوانان در میدان عمل جسارت، شجاعت و خلاقیت دارند زیرا تعلقی ندارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در نهضت انبیاء و اولیاء الهی معمولا جوانان پیشتاز بودند، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند: وقتی خداوند مرا به رسالت برگزید جوانان مرا یاری کردند و پیران وانهادند، پیامبر(ص) در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی واقتصادی به جوانان میدان می‌دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی افزود: سیره اهل‌بیت(ع) بود که حتی از گناهکاران هم روی برنمی‌گرادند و آنها را جذب می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در انقلاب و دوران دفاع مقدس هم جوانان کارهای بزرگ را پیش می‌بردند و پیشگام بودند، گفت: در زمان ظهور هم نوعا اصحاب اصلی ولی عصر(ع) جوان هستند و پیران همچون نمک غذا یعنی کم و چاشنی کار هستند.

وی بیان کرد: از آسیب‌هایی که امروز در کشور ما وجود دارد این است که مدیران پیر و خسته جایگاه خود را رها نمی‌کنند تا جوانان متدین و باسواد انقلابی به جای آنها قرار بگیرند.

استاد حوزه علمیه افزود: مدیران خسته و تنبل سبب شدند جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی عقب افتد؛ انقلاب اسلامی با اهداف و آرمان‌های خود به جهان مصادره شد اما جمهوری اسلامی به دلیل مدیران خسته و تنبل حرکت انقلاب را کند کرده است.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مخاطب اصلی خود را جوانان قرار دادند

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مخاطب اصلی خود را جوانان قرار دادند؛ انقلاب ما با هدایت رهبر انقلاب، به تحولی از جنس انقلاب اسلامی نیاز دارد، نزدیک ۴۰ سال که از انقلاب گذشته باید پیرها به جوانان راه بدهد اجازه بدهند که جوانان وارد میدان شوند، رهبر معظم انقلاب چشم امید به جوانان دارند زیرا آنان می‌توانند حلال بسیاری از مشکلات معیشتی، فرهنگی و اقتصادی کشور باشند.

وی تاکید کرد: در طول ۴۰ سال گذشته مردم و جوانان به میدان وارد شدند و هر امر نشدنی را شدنی کردند، هنگام انقلاب مقابل رژیم تا بن دندان مسلح انقلاب و دوران دفاع مقدس در جنگ تمام عیار با کل جهان همین جوانان وارد میدان شدند که پیروز شدیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سگ‌های هار داعشی قصد داشتند ۳۰ سال منطقه غرب آسیا را به آشوب بکشند جوانان وارد میدان شدند و طی شش سال آنها را نابود کردند، تاکید کرد: در عرصه‌های علمی، صنعتی و دفاعی کشور را به ارتقائی رساندند که بخش نظامی و دفاعی به بازدارندگی رسید به گونه‌ای که امروز کسی جرات نگاه چپ به کشور ما را ندارد.

هر جا جوانان به میدان نیامدند شدنی ها ناشدنی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه جوانان در هر عرصه حتی حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل تلفات استان‌های کشور را به حداقل‌ها رساندند، گفت:‌هر جا جوانان به میدان نیامدند شدنی‌ها هم نشدنی شد. حتی آنچه امکان شدن داشت ناممکن شد.

وی افزود: انقلابی که می‌تواند با هدایت رهبر معظم انقلاب رخ دهد این است که جوانان متدین، باسواد، جهادی و تلاشگر وارد میدان شوند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما مسئولیت، پست و مدیریت چیزی جز خدمت نیست، گفت: اگر کسی آن پست را طعمه یا ارث دید شامل این حدیث پیامبر(ص) می شود که فرمودند: اگر کسی مسئولیتی را بپذیرد در حالی که بداند کسی بهتر از او وجود دارد که آن مسئولیت را بپذیرد به خدا، پیامبر(ص) و مومنان خیانت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ابراز کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: جوان‌گرایی به معنای پیرزدایی نیست کسانی که سنی از آنها گذشته تجربه دارند در اتاق‌های فکر و مشاوره قرار بگیرند بخش‌های اجرایی را به جوانان واگذار کنند.

وی با بیان اینکه در کربلا و قیام سیدالشهداء(ع) جوانان نخستین کسانی که بودند که برای یاری اطراف ایشان را گرفتند، تاکید کرد: در میدان جنگ مشاوران امام حسین(ع) حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بودند.

استاد حوزه علمیه افزود: از سال ۴۰ هجری معاویه همه مردم حتی مکتب‌خانه‌های قرآن را مجبور کرده بود که امیرمومنان امام علی(ع) را لعن و نفرین کنند، ۴۲ نفر ۴۸۰ حدیث در مذمت امیرمومنان امام علی(ع) و فضیلت معاویه جعل کردند، در این دوران جوانان زیادی با دشمنی امیرمومنان امام علی(ع) رشد می‌کردند، حضرت علی‌اکبر(ع) در این دوره سخت و سنگین تهاجم فرهنگی توانست خود را حفظ کند.

برای خوب بودن صرف فرزند امام بودن کافی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه برای خوب بودن صرف فرزند امام بودن کافی نیست، گفت: انسان ها برای خوب بودن باید خود خوب باشد فرزندان برخی ائمه(ع) خوب نبودند برای مثال جعفر کذاب فرزند امام هادی(ع) و زیدالنار برادر امام رضا(ع) دچار فسق بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم هر کس بتواند مقابل هجوم فرهنگی و جنگ روانی دشمن علیه اصول دین، عفت و حیای خود را حفظ کرده و با ولایت زاویه پیدا نکند پیرو حضرت علی‌اکبر(ع) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس