راه امام حسین(ع) مسیر بندگی، معرفت و مبارزه با استکبار است


راه امام حسین(ع) مسیر بندگی، معرفت و مبارزه با استکبار است

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه هر کس با باطن قرآن آشنا شود همین دنیا جوشش عشق الهی او را سرمست جمال و جلال خداوند متعال می‌کند، گفت: راه امام حسین(ع) مسیر بندگی، معرفت، ترس از خدا و مبارزه با استکبار است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» به مناسبت ایام محرم در مسجد جامع لویزان به سخنرانی پرداخته و گفت:‌ امام معصوم(ع) معلم، الگو و رهبر است.

امام جمعه موقت تهران با استناد به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه قرآن کریم فرازمانی است؛ تاکید کرد: از زمانی که قرآن کریم به قلب نازنین پیامبر(ص) و عالم هستی منتقل شده تا امروز تاریخ مصرف آن تمام نشده است زیرا پاسخگوی نیاز همه عوالم، اعصار و بشریت است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه قرآن کریم کهنگی ندارد، اظهار کرد: همانگونه که جاذبه زمین، فرمول‌های ریاضی، فطرت بشری، ازدواج، رابطه والدین با فرزندان و برخی مسائل دیگر کهنگی ندارند قرآن هم قانون زندگی بشر از سوی خداوند است و کهنگی ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان باید رابطه خود را با خدا تنظیم کند، ابراز کرد: این هندسه سعادت بشر است که معلمان آن پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) ترجمان، مبین، مبلغ و ناشر، پاسدار،عنیت و مصداق بارز قرآن کریم هستند، گفت: مرور زندگی امام حسین(ع) خط سعادت را برای انسان ترسیم می‌کند، علمای بزرگی همچون آیت‌الله بهجت، آیت‌الله طباطبایی و سایرین از چشمه جوشان احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) عطش خود را برطرف می‌کردند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه هر کس با باطن قرآن آشنا شود همین دنیا جوشش عشق الهی او را سرمست جمال و جلال خداوند متعال می‌کند، اضافه کرد:‌ چنین شخصی کلیم الله می‌شود، وقتی با کسالت، سهو و غفلت قرآن بخوانیم به چنین جایگاهی نمی‌رسیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: نماز، روزه، قرآن، کمک به فقرا و بسیاری از اعمال صالح دیگر باطن دارند که در صورت عمل دقیق به دستورات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) انسان باطن آنها را مشاهده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روز قیامت زمان فزع اکبر و سرگردانی بزرگ است، ابراز کرد: وقتی در جامعه امر به معروف و نهی‌ از منکر ترک شود فسادهای بزرگ ایجاد می‌شود، بدترین فساد مربوط به آن مسئولان و مدیران کل حکومتی است که با اشرافی‌گری به رانت‌خواری و تبعیض می‌پردازند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: نباید سکوت کرد باید روشنگری شود که هنگام انتخابات افراد صالح از اشخاص غیرصالح شناخته شوند و مردم در رای دادن چشم بسته عمل کنند.

وی با بیان اینکه حکومت در آرامش و اضطراب مردم نقش دارد، خاطرنشان کرد: راه امام حسین(ع) مسیر بندگی، معرفت، ترس از خدا، مبارزه با استکبار، افشاگری چهره نفاق، ایثار تا مرز جانفشانی است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا