تولید جریان برق از گرمای اگزوز خودروها!


تولید جریان برق از گرمای اگزوز خودروها!

دانشمندان به روش کارآمدتری برای تبدیل گرما به انرژی الکتریکی دست یافتند.

تولید جریان برق از گرمای اگزوز خودروها!

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک تیم بین المللی از دانشمندان دانشگاه اوهایو، دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و آکادمی علوم چین، دریافتند که چگونه گرما را به دام بیندازند و آن را به برق تبدیل می کنند.

این کشف بر اساس ذرات ریزی به نام پارامغناطیس ها صورت گرفته است که آهنربا نیستند، اما دارای شار مغناطیسی هستند. آهن رباها هنگام گرم شدن، نیروی مغناطیسی خود را از دست می دهند و به پارامغناطیس تبدیل می شوند.

هرمانس، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه ایالتی اوهایو در توضیح این ایده گفت: باور متعارف این بود که اگر یک ماده پارامغناطیس را گرم کنید، هیچ اتفاقی نمی افتد، اما ما دریافتیم که این مطلب درست نیست. در واقع ما به روش جدید برای طراحی نیمه هادی های حرارتی - موادی که گرما را به برق تبدیل می کنند- دست یافتیم.

بیشتر بخوانید: ساخت نانوحسگر‌های جدید مغناطیسی برای قلب

تا زمان این کشف، هیچ کس تصور نمی‌کرد از مواد پارامغناطیس بتوان برای برداشت گرما استفاده کرد، زیرا دانشمندان تصور می‌کردند که پارامغناطیس‌ها قادر به جمع آوری انرژی نیستند

با این حال، آنچه تیم تحقیقاتی دریافتند این است که پارامغناطیس ها الکترون ها را فقط برای مدت زمان یک میلیاردم از یک میلیونیم ثانیه به جلو می رانند، و این مدت زمان برای برداشت انرژی توسط این دسته از مواد کافی است.

در واقع یافته جدید این محققان این است که اجزای پارامغناطیس در واقع نوعی چرخش الکترونیکی را به وجود می آورند که می تواند باعث جمع آوری انرژی شود.

این ایده می تواند باعث تولید انرژی کارآمدتری از گرما در مواردی مانند اگزوز خودرو و فرآیندهای صنعتی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا