دانش پژوهان برتر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی درقم تجلیل شدند


دانش پژوهان برتر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی درقم تجلیل شدند

قم - ایرنا – آیین آغاز سال تحصیلی 99 - 98 موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) عصر دوشنبه با سخنرانی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در قم برگزار و طی آن تعدادی از دانش پژوهان ممتاز و نمونه تجلیل شدند.

معاون آموزشی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در این مراسم مجموع دانش پژوهان جاری این موسسه را یکهزار و ۵۹۲ تن دانست و اظهار داشت: در طول سالهای گذشته ۲ هزار و ۵۱۱ تن در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل شدند و کل فارغ التحصیلان این موسسه از زمان تاسیس آن درسال ۱۳۷۴ تاکنون نیز چهار هزار و ۲۴۷ تن میباشد.

حجت الاسلام محمد صادق موسوی نسب، مجموع ساعت های مطالعه دانش پژوهان مقطع کارشناسی درسال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ۹۶ هزار و ۶۴۴ ساعت ذکر کرد و افزود: این تعداد برای مقطع کارشناسی ارشد ۶۶ هزار و ۲۹۴ ساعت و برای مقطع دکتری نیز ۱۴۹ هزار و ۸۸ ساعت است.

وی همچنین با اشاره به برخی موانع موجود برای انجام مطلوب رسالتها و اهداف تعیین شده برای این موسسه آموزشی پژوهشی، آماده نبودن ساختار اداری در درون این موسسه و سایر نهادهایی که باید با آن همکاری کنند را از جمله آن دانست و اذعان داشت: معارف دینی جامعیت فراوانی دارد، و این موضوع در تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) که مسائل مهم مانند جامعه شناسی و روان شناسی را در بر می گیرد، ثابت شده است.

وی سرفصل نویسی و به روز رسانی رشته ها و گرایشهای موجود در این موسسه در هر ۱۰ سال یک بار را از نیازها و مسائل مهم آن دانست و افزود: کمبود بودجه و اعتبار لازم یکی از مهمترین موانع برای تحقق اهداف موسسه یاد شده است، چون یک طلبه و دانش پژوه در شرایط نامطلوب اقتصادی نمیتواند توفیق های علمی لازم را کسب کند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا