موتوجی پی چیست؟


موتوجی پی ایران – موتوجی پی یا موتو گرندپری، برترین و حرفه ای ترین مسابقات موتورسواری قهرمانی جهان است که تحت نظر فدراسیون جهانی موتورسواری یا FIM برگزار می شود. موتوجی پی قدیمی ترین مسابقات قهرمانی جهان در ورزش‌های موتوری محسوب می‌شود، رقابت سالانه آن از سال 1949 در حال برگزاری است. عصر مدرن موتوجی پی از سال 2002 شکل گرفت جایی که با تغییرات...

موتوجی پی ایران – موتوجی پی یا موتو گرندپری، برترین و حرفه ای ترین مسابقات موتورسواری قهرمانی جهان است که تحت نظر فدراسیون جهانی موتورسواری یا FIM برگزار می شود. موتوجی پی قدیمی ترین مسابقات قهرمانی جهان در ورزش‌های موتوری محسوب می‌شود، رقابت سالانه آن از سال 1949 در حال برگزاری است.

عصر مدرن موتوجی پی از سال 2002 شکل گرفت جایی که با تغییرات قوانین فنی، حال موتورهای چهار زمانه 990 سی سی می توانستند در کنار موتور های 500 سی سی دو زمانه مسابقه دهند و به همین دلیل حرفه ای ترین مسابقه موتورسواری دنیا از 500 سی سی به موتوجی پی تغییر نام داد. در 2012 بود که بالاخره شاهد موتورهای 1000 سی سی در مسابقات بودیم.

ویدیوی زیر توسط گروه محتوای موتوراسپورت ایران برای کاربران و طرفداران تازه وارد موتوجی پی تهیه شده تا هر چه بیشتر با این ورزش آشنا شوند.

دانلود فایل ویدیویی
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر