به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دفاع مقدس، دفاع از ارزش های کشور بود و به همین دلیل هفته دفاع مقدس را همیشه گرامی می‌داریم، اظهار کرد: در ابتدای ورودم به دادگستری وعدادادم که تعداد شعب تجدید نظر افزایش داده و تعداد شعب را فعال کنیم که خوشبختانه به وعده خود عمل کرده ایم و در دادگستری مرکزی که بیشترین پرونده را دارد هشت شعبه تجدید نظر فعال شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تعدادی قاضی را در دادگاه تجدید نظر به کار بگیریم نزدیک به ۲۰۰جابجایی سمت در سطح استان داشته ایم.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به انتقال مجموعه دادگستری انقلاب به خیابان نبوی منش اظهار کرد: انتقال این مجموعه باعث کاهش تردد و ترافیک در منطقه مرزی شهر شد و چهار شعبه جدید به صورت موقت در کاشان مستقر خواهد شد که پرورنده های کاشان، آران و بیدگل و نطنز را بررسی خواهند کرد.
حبیبی با اشاره به حکم دختر بدحجاب در کاشان اظهار کرد: اخباری اعلام شد که حکم این خانم ده سال حبس است اما این حکم صحت ندارد.
وی با اشاره به پرنده شهادت یکی از مامورین نیروی انتظامی، تصریح کرد: در ماجرای فراری دادن یک زندانی در استان اصفهان، یکی از مامورین انتظامی به قتل رسید که در دادگاه کیفری رسیدگی شد و قصاص نفس صادر شده بود که مورد اعتراض وکیل محرم قرار گرفت و بعد از پیگیری لازم شعبه دیوان عالی رای را تأیید و اعتراض محکوم علیه رفع شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان به مردم هشدار داد وعده های سود سی درصدی مراکز مالی اعتباری باور نکنند و اظهار کرد:برخی مراکز مالی وعد می‌دهند که پول بگیرند و سود سی درصد باز می‌گردانند اما مواردی داشته ایم که موسسه ای تا هفتصد میلیارد اختلاس کرده است. هشدار میدهم با طناب چنین افرادی به چاه نروید و دادگستری در این موارد نمی‌تواند پولی را به شاکی و مال باخته برگرداند بلکه مجرم را جریمه و دستگیر میکند.
حبیبی تصریح کرد: اخیرا پرونده ای تحت عنوان فساد اقتصادی تشکیل شده که اطلاعات این پرونده توسط سپاه تکمیل شد و عنوان اصلی پرونده واچاق سوخت بوده است.
وی ادامه داد: این پرونده به صورت خانوادگی بوده است و در چنین شرایطی به سختی می‌توان اطلاعات را کشف کرد، اما بررسی های اولیه نشان می‌ دهد این تیم چهار سال سوخت با قیمت پایین را از بازار بورس خریداری کرده و باپوشش هیدروکربن به کشور های همسایه صادر کرده اند.
رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: این تیم خیلی حرفه ای برای اینکه تراکنش های بانکی شان مشکوک نباشد خیریه ای تشکیل داده و پول حاصل از صادرات را به حساب خیریه منتقل کرده اند. همچنین بررسی ها نشان داده برای صادرات سوخت ناخالص به کارشناسان سازمان های چون صمت و استاندارد و ... رشوه پرداخت کرده اند.
حبیبی گفت: همانطور که با مجریان اقتصادی برخورد می‌کنیم این اطمینان را میدهم که از کسانی که فعالیت اقتصادی سالم و صحیح دارند حمایت همه جانبه شود.
وی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ میزان جرم نسبت جمعیت در بین دیگر استان ها در میانه آماری قرار دارد اظهار کرد: با همکاری خیرین بازداشتگاه هایی ساخته شده است که افرادی که هنوز حکمشان نیامده در بازداشت گاه نگهداری شده و به بند ودر میان خلافکاران نروند.
حبیبی در ارتباط با بحث سگ گردانی گفت: قانونی تحت عنوان آزار و تربیت و تهدید بهداشت عمومی را داریم و با افرادی که قوانین را رعایت نکنند برخورد خواهد شد. صاحبان سگ باید در خوردرو، پارک، مجتمع مسکونی رعایت کنند که آسایش عموم جامعه را برهم نزنند.