فرهنگ انتظار و مهدویت در اربعین به جهانیان معرفی شود


فرهنگ انتظار و مهدویت در اربعین به جهانیان معرفی شود

سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه باید در اربعین بتوانیم فرهنگ انتظار و مهدویت را به جهانیان معرفی کنیم، گفت: ما باید از حماسه حسینی باید خود استفاده کنیم تا موضوع مهدویت را بیان کنیم و در موکب «احمد بن موسی (ع)» باید این موضوع بسیار گفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور»، امروز (دوشنبه 1 مهر) در جلسه هماهنگی موکب «احمد بن موسی (ع)» که در سالن امام علی (ع) سپاه فجر فارس، برگزار شد، گفت: روح واقعی سفر اربعین دلالت بر پیام فرهنگی بزرگ اربعین دارد.

رئیس هیئت امنای موکب «احمد بن موسی (ع)»، 39 سال پیش جنگی به ما تحمیل شد که چرایی جنگ برای ما جای تامل است، اظهارداشت: دلیل جنگ، روی دادن انقلاب اسلامی است چرا که انقلاب اسلامی می خواست پیام عاشورا را به جهان برساند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی، مردم از نقاط مختلف کشور، آمدند و ایستادگی کردند و خداوند هم پیروزی را نصیب این کشور کرد، اضافه کرد: نصرت خدا در پناه ایمان به دست می آید.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ، رزمندگان نام «کربلا»، «نینوا» و «یا حسین (ع)» را ذکر لب داشتند، افزود: در اربعین مهمترین کار ما اینست که پیام عاشورا را به جهان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پیام عاشورا، پیام آزادگی و مقاومت است، اظهارداشت: دنیا می بایست حسین بن علی (ع) را بشناسد تا مهدی (عج) را بشناسد و هرچه در اربعین روی می دهد دست ما نیست ما تنها خدمت گذار هستیم و این نوکری باید باعث شود تا مسیر را برای دیگران روشن کند و همه خادمین باید یک عنصر فرهنگی باشند.

سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه باید در اربعین بتوانیم فرهنگ انتظار و مهدویت را به جهانیان معرفی کنیم، افزود: ما باید از حماسه حسینی باید خود استفاده کنیم تا موضوع مهدویت را بیان کنیم و در موکب «احمد بن موسی (ع)» باید این موضوع بسیار گفته شود.

به گفته رئیس هیئت امنای موکب «احمد بن موسی (ع)»، مطالبه رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی)، میدان دادن به جوانان است و باید اجازه دهیم جوانان حضور یابند و کار کنند و اگر فردی در کمیته ها این موضوع را فراموش کند دچار یک نقیصه شده است و این به منزله خط زدن پیرغلامان نیست.

وی گفت: مردم خوب استان فارس که همه تعلقات به خاندان آل الله (ع) دارند حتما هزینه کنند تا زمینی برای موکب در کربلای معلی تهیه شود.

بر اساس این گزارش در ادامه، «مسعود راستی»، مدیر اجرایی موکب «احمد بن موسی (ع)» با اشاره به اینکه این همایش برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های این موکب برگزار شده است، گفت: امروز تیم های تاسیساتی اعزام می شوند و 15 مهر هم مابقی افراد اعزام خواهند شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق