ارتش پوتین با «پرومتئوس» به جنگ شهاب‌سنگ‌ها می‌رود! +عکس


ارتش پوتین با «پرومتئوس» به جنگ شهاب‌سنگ‌ها می‌رود! +عکس

روسیه سیستم جدید دفاع هوایی اس-500 را تولید کرده و به افتخار یکی از الهه‌های یونان باستان، نام پرومتئوس را بر آن نهاده است.

خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" به نقل از یک نشریه چینی گزارشی راجع به سامانه پدافند هوایی اس-500 منتشر کرده است که مرور آن خالی از لطف نیست:

به‌تازگی بسیاری از کشورها که قصد خرید سیستم پدافند موشکی ضدهوایی روسی را دارند، با حملات امریکا مواجه شده و حتی تهدید به تحریم می‌شوند.

اما برعکس، اینگونه اقدامات امریکا موجب تبلیغات رایگان برای سامانه‌های پدافند هوایی روسیه شده است و برخی کشورهایی که قبلاً به این سامانه علاقمند نبودند، به فکر خرید آن می‌افتند.

بنابراین امریکا دوباره به چاله‌ای افتاد که خودش آن را حفر کرده بود.

در حال حاضر اس-400 پیشرفته‌ترین سیستم دفاع موشکی در زرادخانه روسیه نیست. بر اساس گزارش‌ها، روسیه سیستم جدید دفاع هوایی اس-500 را تولید کرده و به افتخار یکی از الهه‌های یونان باستان، نام "پرومتئوس" را بر آن نهاده است.

ارتش پوتین با «پرومتئوس» به جنگ شهاب‌سنگ‌ها می‌رود! +عکس

این سامانه قادر است با دقتی بالا اهداف مختلف از جمله غالب انواع هواپیماهای مدرن شامل پهپادهای کوچک، موشک‌های کروز رادارگریز، موشک‌های بالستیک سریع‌السیر، هواپیماهای مافوق صوت و هواگردهای هایپرسونیک فرا اتمسفر را نابود کند.

بُرد شلیک این سیستم دفاع هوایی از 500 کیلومتر فراتر بوده و می‌تواند همزمان روی ده هدف قفل کند که قابلیتی فراتر از هر سیستم دفاع هوایی مدرن در جهان است.

در فوریه 2013 یک شهاب سنگ با قطر حدود 20 متر در روسیه سقوط کرد. هنگام سقوط، قسمت‌هایی از آن پراکنده و به تیرهای آتشین روشن تبدیل شدند. این شهاب سنگ با سرعتی قریب به 70 هزار کیلومتر در ساعت، از جو عبور کرد و انرژی آزادشده در هنگام تخریب آن، 30 برابر بمب اتمی تخمین زده شد که هیروشیما را ویران کرد. در نتیجه سقوط شهاب سنگ مورد اشاره، بیش از 1000 نفر آسیب دیدند.

در شبکه‌های اجتماعی روسیه، این واقعه "معجزه اس- 500" نامیده شد، زیرا سقوط سنگ آسمانی با آزمایش سامانه یادشده همزمان بود و بین عوام شایع شد که اس-500 شهاب سنگ را تکه‌تکه کرده است.

به هر ترتیب، روسیه از اس-500 به‌عنوان سلاحی بازدارنده و برگ برنده در تقابل با ناتو بهره می‌برد.

این سامانه پدافندی از سال آینده میلادی به‌طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

ارتش پوتین با «پرومتئوس» به جنگ شهاب‌سنگ‌ها می‌رود! +عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا