معاون سازمان محیط زیست:‌ برخی نمایندگان مجلس، محیط زیست را معامله می‌کنند


معاون سازمان محیط زیست:‌ برخی نمایندگان مجلس، محیط زیست را معامله می‌کنند

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست در مجلس شورای اسلامی و ذکر اینکه در مدت زمان 15 روز به 20 سوال پاسخ داده و در قالب 300 صفحه گزارش ارائه کردیم گفت: برخی دنبال موضوعات دیگری بودند که اگر به یکی از سه درخواست آنها موافقت می کردیم بحث تحقیق و تفحص بسته می شد.

به گزارش ایرنا، اصغر دانشیان روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست تهران با اشاره به این که در آستانه انتخابات، مدیران را به شدت تحت فشار قرار می دهند گفت: برخی افراد برای جمع کردن رای درصدد هستند تا با طرح هایی که در گذشته مخالفت شده است کلنگ زنی شود و اگر مشکلی در آینده ایجاد کرد به صورت مجدد ابراز مخالفت شود.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: رئیس سازمان محیط زیست همواره با چنین درخواست هایی مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان مخالف توسعه نیست بلکه نسبت به آسیب به محیط زیست حساس است اظهار داشت: نباید زیستگاه های محیط زیست در برنامه های توسعه ای با مشکل روبرو شوند بلکه باید با کمترین آسیب و راهکارهای مناسب، مسائل پیگیری شود.

دانشیان افزود: برای توسعه پایدار وظیفه داریم و در صورتی که کمترین آسیب به منابع زیست محیطی برسد با دولت همکاری می کنیم.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که فرهنگ محیط زیستی نداریم گفت: ۴۰ سال است که درباره مسائل زیست محیطی شعار می دهیم ولی به آن عمل نمی شود این در حالی است که در سایر کشورها اولویت اول رعایت مسائل محیط زیست است.

وی تاکید کرد: باید نهضت آموزش مورد توجه قرار گیرد و از تریبون های مختلف به آن پرداخته شود ضمن این که رعایت مسائل زیست محیطی از خانواده ها شروع شود در غیر این صورت در چند سال آینده به جای صید ماهی از دریاها، زباله صید می شود.

دانشیان با اشاره به این که یکی از مشکلاتی که گریبانگیر تهران شده آلودگی هواست بیان داشت: در سال گذشته و ۶ ماه امسال با اقدامات صورت گرفته و فعالیت کارگروه آلودگی هوا شاهد کاهش وضعیت آلاینده ها بوده ایم.

وی افزود: سال گذشته تولید موتورسیکلت های کاربراتوری را ممنوع کردیم و تولید آن متوقف شد که با انتقادهایی مواجه بود این در حالی است که در خصوص سلامت مردم با کسی معامله نمی کنیم.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در تمامی مسائلی که سلامت مردم مطرح است مدیران کل محیط زیست در استان ها نباید انعطاف نشان دهند.

وی با بیان این که در زمان مدیریت عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ۲۰۰ طرح زیستی در کشور بدون تکلیف مانده بود گفت: ایشان با تفویض اختیارات به مدیران کل محیط زیست استان ها، طرح ها را مورد بررسی قرار داد.

دانشیان گفت: برای ۱۰۰ طرح مجوز صادر و ۸۰ طرح رد و با ۲۰ طرح باقی مانده به صورت مشروط موافقت شد.

وی با اشاره به این که سازمان محیط زیست چند سال گذشته بحث کم آبی را مطرح کرد گفت: نباید فریب این بارش های اول سال را خورد این ها کمکی به حل مشکل خشکسالی نمی کند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در دولت دوازدهم مشکلات کم آبی در مناطق مختلف مورد بررسی قرار گرفت که اگر مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه حل نمی شد و از مرگ حتمی نجات نمی یافت بیش از ۱۲ میلیون نفر از ساکنان اطراف این دریاچه تحت تاثیر طوفان نمک قرار می گرفتند.

وی اضافه کرد: استفاده بیش از حد از آب های زیرزمینی باعث ایجاد مشکلات کم آبی شده که خیانت به آیندگان است، فرونشست ها و سایر مسائل زیست محیطی ناشی از کم آبی است.

تهرام/۸۱۳۸//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی