تخریب مساجد در چین؛ تداوم دشمنی‌های حزب کمونیست با اسلام


تخریب مساجد در چین؛ تداوم دشمنی‌های حزب کمونیست با اسلام

تخریب مساجد در سراسر چین ترس از تشدید آزار و اذیت مسلمانان اویغور را که در شمال غربی این کشور زندگی می کنند، افزایش داده است. سرکوب شدید مسلمانان که با اویغورها در سین‌کیانگ آغاز شد در حال گسترش به مناطق و گروه‌های بیشتر است.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «ایندیپندنت»، تخریب مساجد در سراسر چین ترس از تشدید آزار و اذیت مسلمانان اویغور را که در شمال غربی این کشور زندگی می کنند، افزایش داده است.

مقامات مسئول، گنبدها و مناره های مساجد از جمله یکی از مساجد را در روستای کوچکی در نزدیکی «لین شیا»، شهری که به نام «مکه کوچک» معروف است، تخریب کرده اند.

تخریب مساجد در چین؛ تداوم دشمنی‌های حزب کمونیست با اسلام

تخریب های مشابهی هم در «اینر مانگولیا»،«هنان» و «نیگشیا» که میزبان بزرگ ترین جمعیت اقلیت مسلمانان یعنی «هووی» در چین محسوب می شود، انجام گرفته است.

در استان جنوبی «یونان»، سه مسجد به تعلطیلی کشانده شدند و از پکن تا نینگشیا، مقامات چینی استفاده از نوشته های عربی را ممنوع کرده اند.

به این ترتیب سرکوب شدید مسلمانان که با اویغورها در سین کیانگ آغاز شد در حال گسترش به مناطق و گروه های بیشتر است.

تخریب مساجد در چین؛ تداوم دشمنی‌های حزب کمونیست با اسلام

حزب کمونیستی چین این ترس را ایجاد کرده است که پیروی از دین اسلام می تواند منجر به افراط گرایی مذهبی و از بین بردن حکومت کمونیستی شود.

حزب کمونیست چین در حال اعمال محدودیت های جدید بر مناسک و سنت های اسلامی است که مغایر با دستور العمل های این حزب هستند.

این اقدامات منعکس کننده سیاست های سخت «شی جینپینگ»، رئیس جمهوری چین است که تلاش می کند تا دوباره برتری حزب کمونیست و ایدئولوژی آن را در همه زمینه های زندگی، احیاء کند.

این کمپین نگرانی هایی را ایجاد کرده است مبنی بر اینکه سرکوب مسلمانان اویغور در منطقه غربی سین کیانگ در حال گسترش در چین است و هووی ها و سایر مسلمانانی را که حتی بیشتر از اویغورها در جامعه چین ادغام شده اند، هدف قرار داده است.

تخریب مساجد در چین؛ تداوم دشمنی‌های حزب کمونیست با اسلام

«هیون ما»، استاد مسلمان از قوم هووی در دانشگاه دولتی «فراستبرگ» واقع در «مریلند» آمریکا در این باره گفت: این سرکوب ادامه تاریخ طولانی دشمنی نسبت به اسلام در چین است که مسلمانان را در دسته بیگانگان قرار می دهد.

وی در مقاله اخیر خود برای انستیتوی «هادسون» نوشت: جمهوری خلق چین به مهمترین و مؤثرترین ایدئولوژی و نفرت ضد اسلامی در جهان تبدیل شده است.

اگرچه هیچ یک از این اقدامات تا کنون به پای وحشیگری در بازداشت دست جمعی مسلمانان سین کیانگ نرسیده اما در هر صورت، نگرانی های بزرگی را در میان مسلمانان هووی که تعداد آنها به بیش از 10 میلیون نفر در چین می رسد، ایجاد کرده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو