مهارت‌آموزی؛ اولویت کاری در مدرسه مسجدمحور «شیخ بهایی»


مهارت‌آموزی؛ اولویت کاری در مدرسه مسجدمحور «شیخ بهایی»

حجت‌الاسلام احمدپور گفت: مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌های ما در مدرسه مسجدمحور «شیخ بهایی» است و بر همین اساس کلاس‌های آموزش سفال‌گری، معرق‌کاری و برخی دیگر از رشته‌های هنری در این مدرسه تدریس می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حامد احمدپور» در آیین افتتاحیه سال تحصیلی 98 – 99 مدرسه مسجد محور شیخ بهایی که امروز (دوشنبه، اول مهر ماه) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرری (واقع در میدان معلم، خیابان شهید محبتی) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با بیان اینکه پیامبر اسلام مسجد را مرکز تمام فعالیت های دینی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی حکومت اسلامی قرار داده بودند، خاطرنشان کرد: مسجد مرکز اصلی شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی است و بر همین اساس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر پیوند زدن همه حوزه ها با مساجد داشته اند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در ادامه با اشاره به تاسیس مدرسه مسجدمحور «شیخ بهایی» که پیش از این پیش دبستانی، دبستان و ادبستان آیت الله بهجت نامیده می شد در سال 1397 به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه تهران و شهرری تاسیس شد، گفت: در کنار تدریس دروس رایج در سایر مدارس دروس دینی نیز در این مدرسه تدریس می شود تا بدین وسیله دانش آموزان و هر کودکی با معارف قرآن و اهل بیت (ع) آشنا شوند.

وی ادامه داد: مهارت آموزی یکی از اولویت های ما در مدرسه مسجد محور شیخ بهایی است و بر همین اساس کلاس های آموزش سفالگری، معرق کاری و برخی دیگر از رشته های هنری در این مدرسه تدریس می شوند.

احمدپور با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری درباره ترویج نهضت مهارت آموزی در کشور، یادآور شد: توسعه مدارس مسجد محوری که در آن مهارت آموزی با رویکرد اسلامی ارایه می شوند، می تواند گام بلندی در راستای تحقق دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اهل بیت (ع) تاکید دارند کودکی بهترین زمان برای فراگیری معارف دینی است، یادآور شد: ما بر همین اساس تلاش داریم مدارس دیگری در سطح شهرری و تهران در مساجد این شهرها راه اندازی کنیم تا دانش آموزان در کنار تحصیل با مسجد و روحانیت انس بگیرند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو