گره ترافیکی پایانه برکت حل شد/ پایانه مهران از پایانه برکت جدا می شود


گره ترافیکی پایانه برکت حل شد/ پایانه مهران از پایانه برکت جدا می شود

سلیمانی دشتکی در مورد خدمات استان ایلام برای زائران اربعین با اشاره به حل مشکل ترافیکی گره ترافیکی پایانه برکت گفت: پایانه برکت از پایانه مهران جدا می شود و زائران مشکل ترافیکی در این پایانه نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران در مورد خدمات اربعین در این استان گفت: اعتبارات عمرانی مربوط به اربعین بعد از عید ابلاغ شد و پروژه های جدید پس از عید آغاز شدند. اولین پروژه ای که جلوی ترافیک شهر ایلام در یک زیر گذر مهم (پل ارغوان) بود، ظرف هفته آینده به اتمام می رسد.

استاندار ایلام افزود: بعد از اربعین سال گذشته تونلی را در ایلام از مهدی آباد آغاز کردیم که این تونل 750 متر طول داشته و به طور کامل حفاری شده است و در شرایط اضطراری امسال از آن استفاده می شود. تونل دیگری به طول 850 متر آغاز شده است که بیش از 300 متر آن حفاری شده و در سال آینده به بهره برداری می رسد.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: پل بسیار مهم دیگری نیز در منطقه 55 کنجانچم که این پل طی روزهای آینده آماده تردد و بهره برداری است. این پل بسیار عظیم است و بیش از 100 متر طول دارد.

وی در مورد خدمات اربعین در اطراف ایلام اظهار کرد: در پایانه برکت در سال گذشته مشکل و گره سخت ترافیکی برای ورودی و خروجی اتوبوس ها داشتیم که این امر موجب هرج و مرج در قیمت ها بود و در حمل و نقل مسافران و زوار مشکل ایجاد کرده بود. امسال در این رابطه کنار گذر غربی مهران را به طول 12 کیلومتر را که سال قبل کار پروژه آن آغاز شد، امسال به طور کامل آسفالت می شود که ظرف هفته آینده به اتمام می رسد. در مرحله دیگر زیر گذری قوی در کنار گذر غربی احداث شده است تا راه پایانه مهران از پایانه برکت جدا شود و گره کور ترافیکی برطرف شود.

استاندار ایلام گفت: راه دیگری نیز به پایانه برکت تدارک دیده ایم که از کنار گذر شرقی مهران در نظر گرفته است.

سلیمانی دشتکی گفت: از دوره های جدید پایانه برکت از پایانه مهران کاملا جدا می شود (از پل زائر و پل مهران تا پل برکت) مجزا می شود.

وی گفت: بخش خصوصی و خیرین را برای ارایه خدمات در این استان دعوت کرده ایم و بیش از 10 هزار متر مربع سایه بان در پایانه مهران احداث کردند و با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم، این سایه بان ها برای زائران کارساز خواهند بود. همچنین بیش از 600 سرویس بهداشتی در پایانه برکت، پایانه مهران و پارکینگ اربعین احداث شده است که این سرویس ها علاوه بر سرویس هایی است که در سال گذشته وجود داشته است.

استاندار ایلام در مورد خدمات این استان در خاک عراق گفت: به دلیل آنکه ارایه خدمات در خاک ایران برای زائران کافی نبود در حدود دو هزار متر مربع در پایانه عراق برای زائران زیرسازی شده است و قریب 1200 کامیون شن برای این امر اعزام کردیم و چندین گروه جهادی و گروه های ارتش در پایانه عراق زیرسازی های این امر را انجام دادند و 1200 متر جاده ترانزیتی جدا برای زائران احداث کردیم تا زائران در آن سوی مرز نیز مشکلی نداشته باشند. 1200 واحد سرویس بهداشتی در خاک عراق برای زائران آماده کرده ایم تا زائران در ارایه خدمات با مشکلی مواجه نشوند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: این سرویس های بهداشتی در منطقه بدریه عراق احداث شدند و تعداد سایه بان های آن سوی مرز نیز برای زائران افزایش یافته است تا زائران در این سفر با مشکلی مواجه نباشند.

وی گفت: قول هایی که داده ایم، ظرف روزهای آینده عملیاتی می شوند. حدود 59 میلیارد تومان اعتبار اربعین ابلاغ شده است و حدود 30 میلیارد تومان علاوه بر این مبلغ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ما کمک کرده است و قریب 40 میلیارد تومان نیز از طریق تهاتر و مطالبات پیمانکار انجام شده است و اگر پروسه ها طولانی شده است به آن معنی نیست که پرداخت ها انجام نمی شود. پرداخت های پیمانکاران ظرف یکی دو هفته آینده پرداخت می شود./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)