رونمایی از آثار جدید پژوهشی و اسناد دفاع مقدس


رونمایی از آثار جدید پژوهشی و اسناد دفاع مقدس

مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس: از بیش از 80 اثر جدید پژوهشی و اسنادی در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود

رونمایی از آثار جدید پژوهشی و اسناد دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیپ پاسدار علی محمد نائینی در نشست خبری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در سی و نهمین سالروز آغاز جنگ تمام عیار صدام به نمایندگی از قدرت‌های جهانی علیه ایران هستیم که بحمدالله با ایستادگی ملت در قله شکست ناپذیری قرار داریم و هشت سال دفاع مقدس همانطور که رهبری فرمودند هر روزش یوم الله بود.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بسیار غنی از منابع نظامی و فرهنگی است، گفت: مرکز تحقیقات دفاع مقدس از همان زمان جنگ با هدف ثبت تمام حوادث مهم دفاع مقدس آغاز بکار کرد و موفق شد بسیاری از اسناد و مدارک دیداری، شنیداری و نوشتاری را جمع آوری کند که امروز گنجینه بزرگی از آن در اختیار مرکز است.
سردار نائینی با اشاره به حمایت‌های این مرکز از پدیدآورندگان آثار گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس در سوم مهر از هشتاد اثر جدید پژوهشی واسنادی با حضور خانواده معظم شهدا و فرماندهان رده‌های مختلف سپاه رونمایی می‌شود.
مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: امروز مرکز تحقیقات دفاع مقدس یکی از مهمترین مراکز این حوزه است که بیش از ۸۰۰ عنوان موضوع پژوهشی برای آن تعریف شده و حدود ۷۰ عنوان روزشمار تعریف کردیم که با رونمایی از ۴ روزشمار جدید تعداد آثار آماده شده در این بخش به ۴۰ مورد می‌رسد.
وی گفت: در حوزه پژوهشی و اطلس‌های زمان جنگ نیز آثار جدیدی رونمایی شده است و یکی از مهمترین کار‌های مرکز، تاریخ شفاهی فرماندهان است که به این منظور ۳۵۰ فرمانده ارشد در زمان دفاع مقدس را مد نظر داریم که تا بحال تاریخ شفاهی ۶۰ نفرشان ثبت شده است که از ۴۳ نفرکسانیکه تاریخ آن‌ها به پایان رسیده و آماده چاپ شده است در روز چهارشنبه تجلیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری