روایت بازیگر «آژانس شیشه‌ای» از ماموریت پزشکی‌اش در زمان جنگ


روایت بازیگر «آژانس شیشه‌ای» از ماموریت پزشکی‌اش در زمان جنگ

قاسم زارع، بازیگر سینما به دانشجو گفت: در دوران دفاع مقدس جز تیم پزشکی بودم که همراه با این گروه‌ها به مناطق مختلفی اعزام می‌شدیم.

روایت بازیگر «آژانس شیشه‌ای» از ماموریت پزشکی‌اش در زمان جنگ
به گزارش فانوس، قاسم زارع، بازیگر تلویزیون و سینما که حضور جدی در آثار دفاع مقدسی دارد در گفتگو با دانشجو، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به حضور خود در مناطق عملیاتی عنوان کرد: من هم مثل بقیه مردم در دوران دفاع مقدس سعی می‌کردم حضوری در مناطق داشته باشم؛ البته که حضور من به شکل دیگری بود.

ماموریت پزشکی در جبهه‌های دوران دفاع مقدس

وی افزود: من جز تیم پزشکی بودم که همراه با این گروه‌ها به مناطق مختلفی اعزام می‌شدیم. در آن سال‌های جنگ تحمیلی، من در بیمارستان و اتاق عمل کار می‌کردم و به نوعی ماموریتمان را با حضور در تیم‌های پزشکی در جبهه‌ها شکل می‌دادیم.

این بازیگر با بیان اینکه جدی‌ترین سال‌های حضور وی در مناطق جنگی به سال‌های 63 و بعدتر برمی گردد، گفت: ما هم در مناطق عملیاتی جنوب حضور داشتیم و هم غرب کشور؛ بنابراین سعی می‌کردیم لااقل با این تخصص در خدمت رزمندگان کشورمان باشیم.

زارع که بار‌ها در فیلم و سریال‌های دفاع مقدسی ایفای نقش کرده است، در اینباره نیز اعتقاد داشت: ما در هر دوره‌ای بعد از جنگ تحمیلی به نوعی خاص از آثار نیاز داشتیم؛ همچنان که فیلمسازان در سال‌های جنگ سعی می‌کردند با ساخت فیلم‌هایی حماسی، روحیه سلحشوری را نمایش دهند.

نگویید که فیلم خوب دفاع مقدسی نساخته ایم

بازیگر «اخراجی‌ها» اعتقاد داشت: بعد از دوران جنگ تحمیلی هم می‌بینیم که فیلسمازان روی مسائل و موضوعات جنگ و تبعاتش متمرکز شدند؛ بنابراین توجه به دفاع مقدس، در هر زمانی نگاه خاص فیلمساز ما را می‌طلبد.

وی درباره تولیدات این حوزه اعتقاد داشت: ما فیلم‌های شاخصی در سینمای دفاع مقدس به تولید رسانده ایم؛ بنابراین بی انصافی است اگر بگوییم این سینما موفق نبوده یا فیلم خوب دفاع مقدسی برای مخاطب نساخته ایم.

زارع تأکید داشت: ما فیلمسازان کاربلدی در این ژانر سینمایی داشته ایم که توانسته اند برای تاریخ مملکت، یادگار‌هایی به جا بگذارند، همچنان که می‌توانم مرحوم رسول ملاقلی پور، ابراهیم حاتمی، احمدرضا درویش و ... را نام ببرم که قطعا از کارگردانان خوب سینما ما بوده و هستند.

این بازیگر با این حال افزود: هرچند ساخت فیلم دفاع مقدسی سخت است، اما سهل شدن بستر این سبک از فیلمسازی به تصمیم مسئولان ربط دارد که بستر لازم و حمایت‌ها را فراهم کنند. هرچند که ممکن است طی این سال‌ها کمی سینمای دفاع مقدس کمرنگ‌تر و کم فروغ‌تر شده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس