سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری، مردم‌سالاری دینی را تقویت می‌کند


سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری، مردم‌سالاری دینی را تقویت می‌کند

زنجان- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: امنیت و سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری، مردم‌سالاری دینی که اساس نظام جمهوری اسلامی است را تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی استان، اظهار داشت: در مجموع تمام سازمان‌ها باید نگاه حاکمیتی به موضوع انتخابات داشته و اجازه ندهند مشارکت حداکثری، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، جلوگیری از انحراف و تخلفات احتمالی در انتخابات است که باید از تمام ابزارها برای تحقق این مهم استفاده شود تا یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: این ستاد باید با سایر دستگاه‌ها و نهادها تعامل داشته و گزارش‌ها نیز جهت بررسی و اقدامات لازم به صورت فوری از سوی اعضا به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: نگاه این ستاد در مسیر برگزاری انتخابات باید به صورت پیشگیرانه باشد.

وی گفت: مسئولان ستاد در شهرستان‌ها نیز باید چالش‌ها و مشکلات انتخاباتی دوره‌های قبل را جهت بهره‌برداری و انجام اقدامات لازم برای انتخابات آتی، احصا کنند.

صادقی نیارکی، قانون، امنیت ملی و مرز انتخاباتی را خط قرمز برای کاندیداها خواند و گفت: کاندیداهای احتمالی، التزام عملی به قانون داشته و بدانند که نظارت دقیق بر روند برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات، خط قرمز ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی بوده و هیچ عذر و بهانه‌ای در این مورد، پذیرفته نیست.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: اعضای ستاد و نیروهای امنیتی باید فضای مجازی را مدیریت و رصد کنند و از انجام تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، جلوگیری نمایند تا شاهد یک انتخابات پرشور، امیدبخش و توام با مشارکت حداکثری در سطح و تراز جمهوری اسلامی باشیم.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: مردم، انتظارات بیشتری از مسئولان دارند و امیدواریم بتوانیم رهروان و میراث‌داران خوبی برای شهدای دفاع مقدس باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید قدردان شهدا بوده و فقط شعار ندهیم بلکه با عملکرد خود و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، راه شهیدان را ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، اولین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی با حضور اعضای ستاد استانی و به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد و هر یک از اعضای جلسه، گزارشی از تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات اسفند جاری ارائه کردند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز