نسخه ساده‌ طب سنتی برای درمان غلظت خون


نسخه ساده‌ طب سنتی برای درمان غلظت خون

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مهم‌ترین دلایل ایجاد غلظت خون راهکار درمانی این عارضه را بیان کرد.

حسن اکبری محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درمان غلظت خون با طب سنتی گفت: این نوع عارضه در اثر افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون ایجاد می‌شود. افرادی که دچار غلظت خون شده‌اند ریسک ابتلا به سکته مغزی و قلبی در آن‌ها بالا خواهد رفت.

او بیان کرد: مبتلایان به غلظت خون در اغلب اوقات فشارخون بالایی خواهند داشت و ممکن است دچار خونریزی شدید بینی شوند.

محقق و پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: غلظت خون دربزرگسالی شایع‌تر است، اما امروزه افراد جوان هم به آن مبتلا می‌شوند.

نسخه ساده‌ طب سنتی برای درمان غلظت خون

بیشتر بخوانید: سن طلایی درمان اختلال بیش‌فعالی/ مناسب‌ترین موادغذایی برای کودکان بیش‌فعال

علت اصلی غلظت خون

اکبری درباره مهم‌ترین عامل ایجاد غلظت خون گفت: علت اصلی این نوع عارضه استعمال دخانیات است. عامل دیگری که می‌تواند موجب این نوع عارضه شود کاهش اکسیژن خون است. افرادی که به بیماری‌های قلبی و ریوی دچار هستند نیز ممکن است دچار غلظت خون شوند.

علائم غلظت خون

محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره علائم و نشانه‌های غلظت خون اظهار داشت: علائم شایع این نوع عارضه برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا‌ها است.

نسخه ساده‌ طب سنتی برای درمان غلظت خون

بیشتر بخوانید: برپایی کانون‌های حرکات اصلاحی برای سلامت دانش‌آموزان

او درباره درمان غلظت خون با طب سنتی گفت: می‌توان از طریق ادویه‌جات و گیاهانی مانند؛ دارچین، شوید، سیر، ریشه شیرین‌بیان، چای سبز می‌توان این عارضه را درمان کرد. برخی از این مواد رقیق کننده خوبی برای خون هستند و گردش خون را افزایش می‌دهند.

اکبری با بیان اینکه بعضی از گیاهان خاصیت رقیق کننده ندارند، ولی زمانی که با برخی دارو‌ها ترکیب می‌شوند می‌توانند عامل خوبی برای گردش خون باشند ادامه داد: زمانی که سیر خام استفاده شود می‌تواند خون را رقیق کند و موجب جریان خون در بدن می‌شود. سیر با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ‌های خونی و حل شدن لخته‌های خون کمک می‌کند.

محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: چای سبز می‌تواند غلظت خون را ‏رقیق ‏و ثابت نگه دارد، دیواره رگ‌ها را نرم و انعطاف پذیرکند، همچنین افراد با اهدای خون نیز می توانند مانع بروز غلظت خون شوند.

انتهای پیام/

درمان غلظت خون با طب سنتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا