بازگشایی مرز خسروی ظرفیت بزرگی برای توسعه و رونق کرمانشاه است


قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: بازگشایی مرز رسمی خسروی یک ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان قصرشیرین است که می‌تواند رونق دیگر بخش‌ها را به دنبال داشته باشد.

بازار | ایرنا | 38 دقیقه پیش |9/23/2019 2:27:33 PM 56 بازدید

بازگشایی مرز خسروی ظرفیت بزرگی برای توسعه و رونق کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین با محوریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل فرمانداری قصرشیرین، افزود: تمامی کارهای لازم برای حضور انبوه زائران اربعین در این شهرستان فراهم شده و هم اکنون ایجاد زیرساخت های لازم بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش های بسیاری از سوی دستگاه های مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی برای حضور زائران اربعین در این شهرستان و قدردانی از همه نهادها و دستگاه های متولی در امر بازگشایی مرز خسروی، افزود: این امر می تواند حوزه گردشگری مذهبی میراث فرهنگی را نیز تقویت کند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مرز خسروی قدیمی ترین و با سابقه ترین مرز برای تردد زائران به عتبات عالیات بوده و اولین کریدور بین ایران با کشورهای منطقه است که در این راستا نیز اماکن اقامتی بسیار خوبی با ظرفیت مناسب در شهرستان برای اقامت گردشگران و زائران فراهم شده است.

تاتار ادامه داد: هم اکنون ۱۵۰ غرفه از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت قصرشیرین جانمایی شده که این آمادگی در شهرستان وجود دارد که تعدادی از این غرفه ها به صورت دایم در طول سال برای عرضه محصولات و صنایع دستی این شهرستان واگذار شود.

وی همچنین مرز رسمی خسروی را فرصتی برای توسعه گردشگری سلامت در شهرستان نام برد و گفت: با توجه به اینکه بیمارستان یکصد تختخوابی قصرشیرین دارای امکانات بسیار مناسبی برای پذیرش بیماران است می توان از این فرصت با تامین کادر تخصصی آن در راستای توسعه گردشگری سلامت بهره گرفت.

وی در ادامه به پتانسیل‌های دیگر قصرشیرین از جمله برندهایی مثل لیمو و خرما اشاره کرد و گفت: در آینده جشنواره هایی برای معرفی این محصولات در شهرستان برگزار می شود.

بازگشایی مرز خسروی ظرفیت بزرگی برای توسعه و رونق کرمانشاه است

هتل های اقامتی قصرشیرین ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه نیز گفت: تعداد ۹ هتل این شهرستان ظرفیت پذیرش یک هزارنفرتخت به صورت روزانه را دارند و با توجه به وجود اماکن اقامتی دیگر و مهیا شدن ایجاد خانه های مسافر این ظرفیت افزایش پیدا می کند.

امید قادری افزود: قصرشیرین از دیرباز محل تردد زوار عتبات عالیات و مرز خسروی دروازه ورود مسافران به کشور عراق بوده و از گذشته زیرساختهای خوبی از نظر مراکز اقامتی، رستوران ها و حتی پایانه مرزی را دارد.

وی اظهار داشت: قصرشیرین و بازگشایی مرز خسروی فرصتی برای گردشگری مذهبی است که این شهرستان با توجه به پتانسیل های بالا و آب و هوای بسیار عالی در زمستان و وجود آثار ساسانیان می تواند در رویداد گردشگری ۲۰۲۰ که قرار است سال آینده در کرمانشاه برگزار شود، به دنیا معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین از مرمت و بازسازی کاروانسرای شاه عباسی که در زلزله آبان سال ۹۶ آسیب دید خبرداد و گفت:با توجه به وجود مجموعه کامل آثار دوره ساسانی در قصرشیرین، پایگاه ساسانیان به این شهرستان انتقال یافت و امید است تعدادی از آثار این محدوده به ثبت جهانی برسد.

قادری همچنین از ایجاد بازارچه فروش محصولات و صنایع دستی با اولویت قصرشیرین در این شهرستان، تهیه و ارسال پنج هزار نسخه راهنمای گردشگری از مسیرهای زیارتی و پارکینگ ها و اماکن اقامتی، حمایت از طرح های سرمایه گذاری در قصرشیرین در بخش های هتل آپارتمان و بوم گردی خبرداد.

وی بازگشایی مرز خسروی را برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت