چهار مرجع بزرگ تقلید در عراق چه زمانی و چرا دور هم جمع شدند؟ + تصویر


تصویری در فضای مجازی از دور هم جمع شدن چهار مرجع بزرگ تقلید در عراق منتشر شده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

چهار مرجع بزرگ تقلید در عراق چه زمانی و چرا دور هم جمع شدند؟ + تصویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصویر منتشر شده از چهار مرجع بزرگ در شهر نجف اشرف در فضای مجازی منتشر شده است. این تصویر۱۴ سال پیش در چنین روزی (۲۳ محرم ۱۴۲۷ قمری) ثبت شده است. زمانی که تروریست‌ها حرم مطهر امامین عسکریین در سامرا را منفجر کرده بودند.

عصر آن روز سه مرجع نجف آیات عظام حکیم، فیاض و نجفی در بیت آیت الله العظمی سیستانی گرد هم جمع شدند. نتیجه اجتماع این چهار مرجع در آن روز صدور بیانیه‌ای بسیار مهم توسط آیت الله سیستانی بود.

نتیجه صدور و انتشار بیانیه مهم صادر شده این بود که جلوی فتنه بزرگ شیعی سنی گرفته شد و در نهایت عراق از این مصیبت دردناک عبور کرد.

عکسی که در ادامه مشاهده می‌کنید، مربوط به همان نشست مراجع تقلید است:

چهار مرجع بزرگ تقلید در عراق چه زمانی و چرا دور هم جمع شدند؟ + تصویر

در بخشی از بیانیه آیت الله سیستانی در خصوص فاجعه سامرا آمده بود: " دست‌های گناهکار اقدام به جنایت تخریب حرم امامین عسکریین(ع) کرده و گنبد مبارک را منجر کرده که منجر به تخریب بخش زیادی از آن و خسارت های سنگین شده است. کلمات از محکوم کردن این جنایت وحشیانه ناتوان هستند و ما این این مصیبت را به امام زمان (عج) تسلیت می‌گوییم و از مؤمنین می‌خواهیم که به صورت مسالمت آمیز تعرض به مقدسات را محکوم کنند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم