وزیر کشور: مردم، تمام هزینه‌های کنگره اربعین را می‌پردازند


وزیر کشور: مردم، تمام هزینه‌های کنگره اربعین را می‌پردازند

وزیر کشور گفت: کمک‌های دولت برای امور زیرساختی است و همه هزینه‌های کنگره عظیم اربعین با کمک مردم تأمین می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست هماهنگی ستاد مرکزی اربعین با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در محل وزارت کشور برگزار شد.

در پایان این نشست وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از دستورات جلسه پرداخت و گفت: ستاد اربعین کارش را با حضور همه دستگاه‌های مربوطه آغاز کرده و در این زمینه ۱۴ کمیته نقش دارند و در این جلسه پیشنهادهایی ارائه دادند.
وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید امسال حداقل ۳ میلیون زائر وارد کشور عراق شوند در حالی که رکورد زائران ایرانی در مراسم اربعین در سال ۹۶ تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است.
رحمانی فضلی از برپایی ۲۶۰۰ موکب در ایام اربعین در کشور عراق خبر داد و گفت: امسال قرار است ۱۶۴ میلیون وعده غذا در قالب دو هزار و ۶۰۰ موکب در کشور عراق به زائران ارائه شود در حالی که تا سال گذشته تعداد ۲۰۸۰ موکب ایرانی در عراق برپا شده بودند.
وی از افزایش بازه زمانی ارائه خدمات در ایام اربعین خبر داد و گفت: بازه زمانی ارائه خدمات در ایام اربعین پنج روز افزایش داشته در مجموع همه خدمات امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش زائر در ایام اربعین افزوده خواهد شد.
وزیر کشور، موضوع حمل و نقل را یکی از مباحث مورد توجه امسال برشمرد و گفت: در حوزه حمل و نقل تلاش ما این است که هم قطار و هواپیما افزایش پیدا کند و همچنین ۱۲ هزار اتوبوس برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است البته بنا داریم تدارک بیشتری هم داشته باشیم.
رحمانی فضلی در خصوص پیش بینی‌های امنیتی برای ایام اربعین گفت: در این زمینه دو نشست با مرزداران و مسئولان استان‌های مرزی کشور عراق برگزار کردیم و همه پیش بینی‌ها انجام شده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه همه هزینه‌های مراسم کنگره اربعین با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: کمک‌های دولت برای امور زیرساختی است و همه هزینه‌های کنگره عظیم اربعین با کمک مردم تأمین می‌شود. پس ضروری است مردم در این زمینه در کنار ما باشند. البته موضوع مهمتر توجه عموم زائران به بیانیه‌ها و نکاتی است که از سوی مسئولان ارائه می‌شود باید توجه داشته باشید که جابجا کردن ۳ میلیون زائر در بازه زمانی حدود ۲۰ روز کاری بسیار عظیم است و کوچکترین کوتاهی باعث بروز مشکلات مختلف برای زائران می‌شود.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر