پرورش افراد متعد، انقلابی و با مهارت؛ رویکرد اصلی مدارس مسجدمحور


پرورش افراد متعد، انقلابی و با مهارت؛ رویکرد اصلی مدارس مسجدمحور

حجت‌‌الاسلام والمسلمین احمدپور گفت: پرورش افراد متدین، متعهد، بابصیرت، انقلابی، باسواد، دارای مهارت‌های لازم و خلاق، هدف اصلی ما در تاسیس مدرسه مسجدمحور شیخ بهایی در شهرری بود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «حامد احمدپور» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه مدارس در عصر جمهوری اسلامی باید تربیت اسلامی را محور قرار دهند، اظهار کرد: محوریت قرار دادن برخی از اسناد غربی که تخریب بنیان خانواده را هدف گرفته اند، نباید جایی در مدارس کشورمان داشته باشند. اسنادی که مقام معظم رهبری در این ارتباط با همفکری جمعی از استادان و صاحب نظران حوزه تربیت تدوین کردند، باید ملاک برنامه ریزی در مدارس باشد.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها دغدغه تربیت صحیح و اسلامی فرزندانشان را دارند، افزود: جمعی از روحانیون و طلاب حوزه های علمیه تهران و شهر ری در راستای تربیت دینی دانش آموزان و مقابله با اسناد ضد اسلامی، چندین مدرسه مسجدمحور را در مقطع ابتدایی پسرانه تاسیس تاسیس کرده اند که با استقبال خوبی از سوی خانواده ها همراه شده است.

وی افزود: تاسیس مدرسه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر ری یکی از اقدامات ما در این زمینه بوده است که با همراهی خانواده های محله اقدسیه در شهر ری آغاز به کار کرده است. البته سابقه مدارس مسجدمحور به سال های پایانی دهه 80 می رسد و همه ساله با استقبال بیشتری روبرو می شود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد گسترش این طرح در سراسر کشور باشیم.

احمدپور اضافه کرد: شناسایی نخبگان در سطح مناطق و محلات شهرهای مختلف کشور می تواند با محوریت همین مدارس مسجدمحور انجام گیرد. مرحله بعد، ارائه آموزش های لازم در حوزه معارف دینی و مهارت مرتبط در کنار تدریس دورس رسمی است.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره تمدن سازی اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مطرح کردند، گفت: پرورش افراد متدین، متعهد، با بصیرت، انقلابی، باسواد، دارای مهارت های لازم و خلاق، هدف اصلی ما در تاسیس مدرسه مسجدمحور شیخ بهایی در شهر ری بود.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 مدرسه مسجدمحور شیخ بهایی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در روز دوشنبه، اول مهرماه، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور پرشور خانواده های دانش آموزان برگزار و طی آن تاکید شد همراهی والدین در اجرای برنامه ها و طرح های این مدرسه می تواند موجب تحقق حداکثری اهداف ترسیم شده برای دانش آموزان شود.

یادآور می‌شود، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در شهر ری، میدان معلم، خیابان شهید محبتی، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس