دنیا به دنبال جنگ نظامی نیست/پیشنهاد رئیس جمهور درباره « صلح هرمز» مورد استقبال کشورها قرار می گیرد


دنیا به دنبال جنگ نظامی نیست/پیشنهاد رئیس جمهور درباره « صلح هرمز» مورد استقبال کشورها قرار می گیرد

موسوی بیوکی با تاکید براینکه دنیا به دنبال جنگ نظامی نیست گفت: پیشنهاد رئیس جمهوردرمجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر صلح هرمز مورد استقبال دیگر کشورها قرار می گیرد.

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد پیشنهاد رئیس جمهورر برای طرح موضوع «صلح هرمز» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تنگه هرمز گلوگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر اهمیت ساختار فیزیکی این تنگه ،موقعیت آن به لحاظ اقتصادی برای ما و دنیا بسیار حائز اهمیت است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا اگر قرار باشد اتفاقی در این تنگه برای صادرات و واردات ما بیفتد برای صادرات و واردات سایر کشورها نیز خواهد افتاد و اینگونه نیست که اگر اقتصاد ما دچار مشکل شود دیگر کشورها می توانند با خیال آسوده به صادرات و واردات بپردازند.

وی بیان کرد: پشنهاد رئیس جمهور از طرح «صلح هرمز» این است که اگر قرار است تبادل کالاهای ما مورد تهدید قرار گیرد تبادل کالاهای دیگر کشورها هم دچار مشکل می شود و در واقع اگر قرار است مانعی برای فروش و صادرات نفت ما ایجاد شود برای فروش نفت سایر کشورها نز همین مانع وجود خواهد داشت.

موسوی بیوکی تصریح کرد: دنیا در حال حاضر به دنبال تحرکات نظامی نیست چرا که آمریکا بر اقتصاد متمرکز شده است و کشورها اصولا خودشان را از جنگ اقتصادی دور نگه می دارند و به دبنال صلح و امنیت و آرامش هستند به همین دلیل پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر صلح هرمز می تواند مورد استقبال کشورها قرار گیرد.

وی بابیان اینکه هدف آمریکا در حال حاضر تشدید تحریم ها و فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند که در جنگ نظامی حریف ما نمی شوند و ما دست شان را به خوبی در عرصه جنگ نظامی می خوانیم و به همین دلیل هیچگاه گزینه جنگ نظامی را علیه ما به کار نمی برند بلکه جنگ اقتصادی را تشدید می کنند.

نماینده مردم یزد در خانه ملت خاطر نشان کرد: جهان باید بداند که هدف آمریکا فروپاشی سیستم اقتصادی ما است وآنها در این راه فشار حداکثری رابه ملت ایران می آورند، بهترین موقعیت برای طرح این مباحث و روشنگری در مورد اهداف آمریکا مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که امیدواریم آقای روحانی به شایستگی این مسائل را مطرح و از حقوق ملت ایران دفاع کند./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...