75 درصد مدارس بانه هوشمند است


75 درصد مدارس بانه هوشمند است

سنندج - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش بانه گفت: در راستای کیفی سازی و افزایش توان علمی دانش‌آموزان تاکنون 75 درصد مدارس این شهرستان مرزی هوشمند شده است.

رضا خضری روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس آموزشی همچنان ادامه دارد و اجرای مابقی واحد های آموزشی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به توازن شاخه‌ای مدارس شهرستان بانه افزود: ۴۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه به رشته‌های مختلف فنی و حرفه ای هدایت شدند و بانه در زمینه توازان شاخه‌ای رتبه بسیاری خوبی در استان کسب کرده است.

خضری گفت: در هشت سال اخیر ۶۰ مدرسه خیر ساز و مشارکتی از یک تا ۱۴ کلاسه در بانه با همت خیرین مدرسه ساز، اعتبارات کشوری، استانی و شهرستانی احداث شده اما کمبود فضای آموزشی همچنان یکی از مهمترین مشکلات شهرستان است و بسیاری از مدارس به صورت ۲ شیفته اداره می شوند.

وی اضافه کرد: جمعیت دانش آموزی بانه در ۲ دهه اخیر ۲ برابر افزایش داشته و امسال نیز یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز به جمعیت دانش آموزی شهرستان اضافه شده که این جمعیت نیازمند فضای آموزشی و نیروی انسانی بیشتر است.

رئیس آموزش و پرورش بانه اظهار داشت: جمعیت بسیاری از کلاس‌های درس در شهر بیش از ۴۰ نفر است و با تراکم بالای در شهر و تراکم پایین دانش آموزی در روستا مواجه هستم.

وی یادآور شد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ معلم سازماندهی شده و روستاهای که یک یا ۲ دانش آموز دارند از نیروی انسانی آموزشی برخوردار هستند.

امسال در شهرستان مرزی بانه ۳۳ هزار دانش آموز دریک هزار ۳۸۰ کلاس درس در قالب ۳۰۴ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد