120هزار معلم آموزش‌های درس تربیت بدنی را فراگرفتند


120هزار معلم آموزش‌های درس تربیت بدنی را فراگرفتند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال گذشته تاکنون 120 هزار معلم پایه مقطع ابتدایی در آموزش‌های ضمن خدمت درس تربیت بدنی شرکت کردند تا در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.

محمد جعفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرکرد با اشاره به کمبود معلم تربیت‌بدنی در سطح مدارس کشور افزود: طرح آموزش ضمن خدمت معلمان پایه، به منظور آشنایی با سرفصل‌های درس تربیت‌بدنی و تبلیغ و ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی در مدارس برگزار شد.

وی گفت: در این ۱۰۰ هزار فرهنگی زن و ۲۰ هزار فرهنگی مرد شاغل در مدارس ابتدایی در قالب ۴۰ ساعت آموزش با سرفصلهای تربیت بدنی آشنا شدند.

به گفته وی، این طرح با هدف اینکه معلمان خودشان در فعالیت‌های ورزشی به همراه دانش‌آموزان شرکت کنند تا تاثیر مطلوبی در ارتباط عاطفی میان معلم و دانش‌آموز برقرار شود، اجرا شد.

وی بدون اعلام تعداد مربیان تربیت‌بدنی در مدارس افزود: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی جدید است و تعداد زیادی نیروی انسانی بازنشسته داشتیم و تا پایان مهرماه نیز ابلاغ‌ها و ساماندهی ها به اتمام خواهد رسید، اطلاعات دقیقی در خصوص تعداد مربیان ورزشی وجود ندارد.

جعفری افزود: در سال تحصیلی جدید ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی در دوره‌های متوسطه و ابتدای ساماندهی شدند، که جذب سهمیه رشته تربیت‌بدنی براساس قوانین و مقررات امور استخدامی در دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲ در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۰۷ هزار مدرسه سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403