تصاویر و تغییرات قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه


تصاویر و تغییرات قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

دکوراسیون یک آشپزخانه تیره پس از بازسازی با کابینت های آبی مات و کاشی های دیواری روشن جایگزین شده قبل از بازسازی این آشپزخانه دارای مبلمان و متریال های تیره و فضایی تاریک بوده که طبق درخواست کارفرما سعی...

دکوراسیون یک آشپزخانه تیره پس از بازسازی با کابینت های آبی مات و کاشی های دیواری روشن جایگزین شده قبل از بازسازی این آشپزخانه دارای مبلمان و متریال های تیره و فضایی تاریک بوده که طبق درخواست کارفرما سعی شده پس از بازسازی فضایی روشن و کاربردی تر ایجاد گردد.

قبل از تغییرات آشپزخانه تیره تضاد چشمگیری با دکوراسیون سایر قسمت های منزل ایجاد کرده بود و کارفرما خواستار ایجاد فضایی روشن بود به نحوی که فضای آشپزخانه هم جریان و مکمل سایر قسمت های خانه شود.

تصاویر و تغییرات قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

طراحان برای بازسازی از جزیره آشپزخانه که برای صرف صبحانه برای دو نفر در نظر گرفته شده بود شروع کردند و چون فضای کافی و غیر قابل استفاده تا درب ورودی منزل داشتند سعی کردند از فضای اضافی برای جلوتر آوردن جزیره استفاده کنند و در نتیجه این تغییر، آشپزخانه بزرگتری خلق کنند که این فضای بزرگتر قطعا امکانات بیشتری را برای فضای سرو و آماده سازی و فعالیت های آشپزی را بیشتر می نماید همینطور قفسه ای به سمت راست کانتر اضافه و سطح کار را نیز بزرگتر کرده است.

تصاویر و تغییرات قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

از دیگر ایرادات واضح در چیدمان قرارگیری قفسه بالای جزیره یا کانتر آشپزخانه با تعداد زیادی قابلمه معلق بوده احساس شلوغی و سنگینی در دکوراسیون ایجاد کرده است که همگی پس از نوسازی حذف شدند.

از دیگر مشکلات اساسی در آشپزخانه ایجاد تداخل و جای نامناسب ماشین ظرفشویی بوده که در هنگام باز بودن درب آن ، فضای زیادی را اشغال می کند ضمن اینکه ارتفاع مناسبی برای راحتی کار برای دسترسی آسان قرار دادن یا خارج کردن ظروف ایجاد نمیکند و همینطور گاز فضای آماده سازی غذا را به حداقل می رساند که برای حل این مشکلات پس از بازسازی، ماشین ظرفشویی حذف و هود و اجاق گاز به دکوراسیون اضافه شده ضمن اینکه با حذف کابینت بالایی که کارایی مناسبی به دلیل ارتفاع بالا نداشته فضا سبک تر و دکوراسیون روشن تر به نظر می رسد همینطور استفاده از کاشی های روشن این تاثیر را دو چندان کرده است.

از دیگر هدف های اصلی در طراحی این آشپزخانه قبل از نهایی کردن طرح، ذخیره سازی و تعیین جای مناسب برای وسایل آشپزخانه ، ظروف ، گلدان ها و قابلمه ها و تمامی موجودی برای جلوگیری از بینظمی سهولت کار و دسترسی مناسب می باشد بنابراین قبل از طراحی فهرستی کامل از اقلام موجود تهیه و طراحی براساس آن صورت گرفته است.

با ایجاد تغییرات هر دو طرف اجاق گاز سطح کار برای فعالیت های مختلف ایجاد و در بالای آن قفسه معلقی از سقف برای ذخیره سازی ظروف به صورت سفارشی طراحی شده که به صاحبان خانه اجازه می دهد تا وسایل و ظروف دکوری خود را در آن قسمت قرار دهند.

تصاویر و تغییرات قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

از دیگر تغییرات کاربردی در دکوراسیون پس از بازسازی ایجاد تغییرات در کنج سمت راستی آشپزخانه است که فضای دارای پخ با کابینت پر شده و نمایی هم راستا با دیگر کابینت ها و خطوط اصلی دیوار ایجاد کرده، برای کاربردی تر شدن کابینت در کنج از درب جک دار و دارای سطح متحرک برای دسترسی آسان به اقلام درون آن استفاده شده است و بدین نحو حداکثر استفاده از کنج به نحوی هوشمندانه صورت گرفته است.

تصاویر و تغییرات قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

از دیگر تغییرات جای سینک است که بعد از بازسازی از پخ کنج سمت چپ به امتدادی مستقیم در کابینت های سمت چپ -اضافه شده به دکوراسیون پس از تغییر جای جزیره- انتقال یافته که فضای بزرگتری را برای شست و شوی ظروف و آسانی کار ایجاد کرده ضمن اینکه سینک با سبکی مدرن، کارایی و زیبایی را به دکوراسیون اهدا کرده است و با تنالیته رنگی سفید و آبی تمیزی و اراستگی را بیشتر نمایان می سازد.

تصاویر و تغییرات قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه جدید با کابینت های آبی و با متریال های روشن در دیوار جایگزین شده که نور و لطافت را در فضا بیشتر کرده ضمن اینکه فضا را با ظرافت به نحوی کاربردی آراسته است.

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع: contemporist

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام