محیط زیست: انحراف‌هایی در استاندارد بنزین‌ توزیعی تهران دیده شد


محیط زیست: انحراف‌هایی در استاندارد بنزین‌ توزیعی تهران دیده شد

تهران- ایرنا- معاون جدید محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: بنزین و گازوئیلی که در استان تهران توزیع می‌شود باید استاندارهای محیط زیستی داشته باشد اما در برخی جاها انحراف‌هایی دیده شده است.

به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری که تا چند روز پیش مدیرکل محیط زیست استان تهران بود روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید محیط زیست این استان اظهارداشت: همکاران محیط زیست در بخش پایش نسبت به سوخت توزیعی نظارت دارند.

طی روزهای گذشته برخی مسئولان محیط زیست اعلام کرده بودند که توزیع بنزین در برخی جایگاه های تهران باید مطابق استانداردهای یورو نبوده یا گوگرد آنها بالاتر از استاندارد بوده؛ موضوعی که وزارت نفت آن را رد کرده است.

کلانتری در ادامه سخنان خود افزود: نظارت بر مراکز معاینه فنی نیز صورت می‌گیرد که عملکرد آنها نقش مهمی در کیفیت هوای تهران دارد.

تولید روزانه ۱۱ هزار تن پسماند

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی با بیان اینکه بیش از ١١ هزار تن روزانه پسماند تولید می شود گفت: این تعداد پسماند مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: همچنین سالانه ٨٥٠ میلیون مترمکعب پساب خانگی تولید می شود.
وی با اشاره به شناسایی ٤٧٦ واحد آلاینده در تهران گفت: این تعداد واحد باید عوارض آلایندگی پرداخت کنند تا صرف مسائل زیست محیطی شود.
کلانتری تاکید کرد: باید نظارت ها جدی گرفته شود تا واقعا این عوارض صرف مسایل دیگری نشود.
وی از شناسایی ٢٨ کانون بوی نامطبوع در تهران خبر داد و گفت: به وضعیت ٢٥ کانون رسیدگی شد و شاهد کاهش بوی نامطبوع در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) هستیم.

کاهش ٥٧ درصدی آلودگی هوای پایتخت در سال ٩٧
معاون جدید محیط طبیعی و تنوع زیستی خاطر نشان کرد: با هم افزایی دستگاه های مختلف در کارگروه کاهش آلودگی در استانداری تهران، شاهد کاهش ٥٧ درصدی آلودگی هوا در سال ٩٧ بوده ایم.
وی به ساخت ٩ پاسگاه محیط بانی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ٦ پاسگاه به بهره برداری رسید و بقیه با پیشرفت ٩٥ درصدی آماده بهره برداری است.
کلانتری با بیان اینکه در مدت ٢سال مدیریت در محیط زیست به دنبال ٢رویکرد مهم بوده ایم گفت: تقویت زیرساخت ها، تبیین جایگاه محیط زیست و استفاده از ظرفیت های موجود از مهمترین برنامه ها بوده است.
معاون جدید محیط طبیعی و تنوع زیستی بیان داشت: سند پنج ساله محیط زیستی استان تدوین شده و منابع مالی آن دیده شده است.
وی گفت: ٦٦میلیارد تومان اعتبار برای محیط زیست استان تهران تخصیص یافته است که از این رقم٤٥ میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی و بقیه برای اعتبارات هزینه ای در نظر گرفته شده است.
کلانتری با تاکید بر اینکه بزرگترین چالش استان تهران، مسائل محیط زیستی آن است گفت: باید به این استان با نگاه ویژه ای نسبت به سایر استان ها توجه کرد.
وی افزود: بی آبی و افزایش جمعیت مهمترین چالش استان تهران در آینده خواهد بود که باید نسبت به آن تدابیری اندیشیده شود.
معاون جدید محیط طبیعی و تنوع زیستی خاطرنشان کرد: بیش از هفت میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در تهران وجود دارد که نتیجه آن افزایش آلودگی هوای تهران است.

در این مراسم کیومرث کلانتری مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان تهران به عنوان معاون جدید محیط طبیعی و تنوع زیستی معرفی شد و سعید محمودی نیز به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست تهران انتخاب شد.

وی پیش از این مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس بود.


تهرام٨١٣٨//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر