شناور شدن آغاز ساعت اداری و کاهش ترافیک


شناور شدن آغاز ساعت اداری و کاهش ترافیک

رئیس پلیس راهور: اجرا‌ی طرح شناور آغاز ساعت اداری، ترافیک امروز اول مهر شرایط بهتری داشت

شناور شدن آغاز ساعت اداری و کاهش ترافیک
سردار کمال هادیانفر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پیش بینی ها بر این بود که در روز اول مهر افزایش بیش از 30 درصدی ترافیک داشته باشیم که با اجرای این طرح افزایش ترافیک کمتر از 30 درصد بوده است.
رئیس پلیس راهور کشور گفت: با اجرا شدن طرح شناور آغاز ساعت اداری ، ترافیک امروز اول مهر شرایط بهتری داشت.
وی گفت: البته امروز ترافیک تقریبا سنگینی در برخی از خیابان های تهران، شیراز، اصفهان، رشت و تبریز گزارش شده است.
سردار هادیانفر افزود: یکی از دلایل ترافیک استان گیلان ترافیک وجود مسافران تابستانی است که هنوز به منازل خود برنگشته اند.
وی در پایان از خانواده ها خواست همکاری لازم را با ماموران پلیس راهور در مقابل مدارس برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک انجام دهند.
رئیس پلیس راهور کشور همچنین با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی از طریق ویدئوکنفرانس با روسای پلیس راهور چند استان به طور مستقیم به گفتگو پرداخت و از آخرین وضع ترافیکی شهرهای این استان ها اطلاع پیدا کرد.
حضور مقتدرانه و جدی پلیس در طرح بازگشایی مدارس
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار "محمد شرفی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس با اشاره به حضور مقتدرانه و جدی پلیس در طرح بازگشایی مدارس، نیروی انتظامی را تامین کننده نظم و امنیت و همکاری شهروندان و والدین دانش آموزان با پلیس را در خدمت رسانی هرچه بهتر مهم ارزیابی کرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات تعاملی متعدد با انجمن‌های اولیا و مربیان در طول سال تحصیلی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات آموزشی از سوی کارشناسان پلیس پیشگیری، آشنایی والدین و دانش آموزان با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و راه‌های مقابله با این آسیب‌ها به جوانان است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: برخورد قاطع با مزاحمان خیابانی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی از مهمترین تمهیدات پلیس پیشگیری برای بازگشایی مدارس است؛ تیم‌های نظارتی، گشت‌های محسوس و نامحسوس به استعداد ۴۳ هزار نیرو در قالب ۱۷ هزار مورد انواع گشت با استقرار در معابر اصلی منتهی به مدارس با هرگونه مزاحمت و تخلف برخورد جدی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم آرامش و اطمینان خوبی را برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به وجود بیاوریم، تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و ارتقای آرامش و احساس امنیت شهروندان تلاش می‌کند و تا رسیدن به شرایط ایده آل و اطمینان بخش به ماموریت خود ادامه خواهد داد.
این مقام انتظامی افزود: همکاری شهروندان و والدین، پلیس را در خدمت رسانی هر چه بهتر یاری خواهد کرد و ما توقع داریم که تمام سازمان‌های متولی پلیس را در تامین نظم و آرامش همگانی یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: پلیس با رویکردی جامعه محور به دنبال تحقق مشارکت فعال آحاد مختلف جامعه است و تجربه ثابت کرده که همراهی مردم در هر طرحی موفقیت آن را تضمین خواهد کرد و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ پلیس افتخاری در طرح تامین امنیت مدارس مشارکت می‌کنند.
سردار شرفی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را نیازمند عزم جدی تمام سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: برگزاری جلسات آموزش‌های همگانی و توصیه‌های پلیسی برای دانش آموزان از دیگر فعالیت‌های پلیس است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا به مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان توصیه کرد که هر نوع بی‌انضباطی در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا
هفته دفاع مقدس؛ یادآور دلاوری های شیرمردان و شیرزنان
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور تمام دلاوری های شیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب است.
سردار"محمد شرفی" در یادداشتی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، پاسداری از مختصات جغرافیایی ایران اسلامی در مقابل متجاوزان را از بزرگترین افتخارات ملت ایران دانسته و آورده است؛ در جنگ تحمیلی ملت ایران با رهبری عالم فرزانه حضرت امام خمینی(ره) به تمام جهانیان ثابت کرد که با اتحاد و وحدت مسلمانان هر مانعی در مقابل اسلام برداشته خواهد شد و دشمنان اسلام از وحدت جامعه مسلمین در هراسند.
هفته دفاع مقدس؛ فرصت بسیار مغتنم و گرانبهایی برای بهره برداری و بازشناخت ظرفیت ها و ذخایر معنوی و فرهنگی شهدا، جانبازان و بازگویی رشادت ها و جانفشانی های سلحشورانی است که عاشقانه دل به آرمان های والا و انقلابی پیر و مرادشان دادند و با سلاح ایمان و بصیرت، رویای شکست‌ناپذیری قدرت‌های بزرگ منطقه را برای همیشه باطل کردند.
هفته دفاع مقدس همچون نگینی تا همیشه زمان، بر تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد و اکنون کارکنان نیروهای مسلح و خاصه نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار ملی، پرچمدار تمام آن رشادت ها هستند.
وی در ادامه تجدید میثاق با امام راحل (ره) و بیعت با ولی فقیه زمان، مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، بر لزوم تحکیم اقتدار، وحدت و همبستگی ملی در برابر تهدیدات دشمنان تأکید کرد.
پیام نیروی انتظامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همزمان با فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است:
فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس نماد کسب علم و دانش و سرآغاز تحرک فکری، ممارست و همت دوچندان دانش آموزان در راه تعلیم و تربیت است؛ همچنین همزمانی بازگشایی مدارس با ماه محرم الحرام توفیق بزرگی را نصیب دانش آموزان کرده است چرا که سال تحصیلی جدید را با مکتب عاشورایی و یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش آغاز می کنند که در راه عزت و اقتدار اسلام از جان مایه گذاشتند.
دانش آموزان ایران اسلامی نیز مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید در سنگر تعلیم و تربیت با تاسی از فرهنگ عاشورایی و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در مسیر پاسداری از ارزش ها و آرمان های والای رهبر کبیرانقلاب اسلامی، امام خمینی( رحمه الله علیه) قدم بردارند.
با گذشت چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با استفاده از ابزارهای تهدید درصدد تضعیف و از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، بنابراین لازم است بیش از گذشته زیرساخت های آموزشی تقویت و زمینه های رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان فراهم شود و تبیین دستاوردهای نظام جز با اندیشه های پاک و سترگ و هوشیاری و بصیرت آموزگاران دلسوز محقق نخواهد شد.
دانش آموزان به عنوان سرمایه های عظیم آینده کشور در پیشرفت و پیش بردن اهداف ایران اسلامی خصوصا ارتقای امنیت و آرامش در جامعه تاثیرگذار هستند لذا دانش آموزان باید در جهت عمل به قانون و در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند که لازمه این امر فرهنگ سازی صحیح در بطن مدرسه و خانواده است.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن قدردانی از زحمات معلمان که در جهت تربیت صحیح دانش آموزان گام های اساسی برمی دارند، اعلام می کند که با استعانت از خداوند متعال، هم چون گذشته در برقراری نظم و امنیت اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و طبق سنوات گذشته همزمان با بازگشایی مدارس برای دانش آموزان توصیه هایی دارد:
- اگر در راه مدرسه دچار مشکل شدید، بلافاصله مسئله را با والدین خود یا اولیای مدرسه در میان بگذارید.
- نشانی و شماره تلفن منزل خود را همیشه به همراه داشته باشید.
- محیط مدرسه را بدون هماهنگی مسئول مدرسه ترک نکنید و پس از تعطیل شدن مستقیم به منزل مراجعه کنید.
- به افراد غریبه اعتماد نکنید و از همراهی و یا سوار شدن به خودروی آنها خودداری نمائید.
- از معاشرت با افرادی که نمی شناسید و یا اختلاف سن آنها با شما زیاد است، بپرهیزید.
- برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
- به دعوت یا تقاضای نامعقول دیگران به طور صریح پاسخ منفی دهید و در مواجهه با افرادی که خود را مأمور معرفی می کنند از آنها بخواهید کارت یا مدارک شناسایی معتبر ارائه دهند.
همچنین اولیای گرامی توجه کنند؛
هیچ گاه فرزندان خود را به گمان اینکه مرتب در مدرسه حاضر می شوند به حال خود رها نکنید و با توجه خاص، مراقبت منطقی و هوشمندانه خود، حامی و یاور فرزند دانش آموز خود باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)