خرید کالسکه کودک، نکاتی مهم از زبان والدین


خرید کالسکه کودک، نکاتی مهم از زبان والدین

خرید سیسمونی یکی از شیرین‌ ترین و هیجان‌ انگیزترین اتفاق زندگی هر پدر و مادری است.

خرید سیسمونی یکی از شیرین‌ ترین و هیجان‌ انگیزترین اتفاق زندگی هر پدر و مادری است و یکی از مهم‌ترین و پر هزینه‌ ترین اقلام سیسمونی نیز وسایل حمل نوزاد است که کالسکه یکی از گران‌ ترین‌ هاست و معمولاً تا پنج سالگی کودک استفاده می‌شود. احتمالاً انتخاب و تهیۀ سیسمونی از جمله یک کالسکهٔ کودک برای شما نیز استرس و نگرانی به همراه داشته است. ما قصد داریم به شما عزیزان کمک کنیم تا علاوه‌ بر اینکه از خریدتان خاطرۀ خوبی داشته باشید، نگرانی و استرس شما برای خرید را کم کنیم. به همین منظور، برخی از تجربه‌ های والدینی را برای خرید کالسکه در اختیارتان می‌گذاریم.

قابلیت تنظیم کالسکه در حالت‌های مختلف به من خیلی کمک کرد
اعظم مادر رهام، کالسکـۀ کودکش را اینترنتی خریده است. او می‌گوید: «کالسکۀ رهام به سه حالت تنظیم می‌شد؛ خوابیده، نشسته و نیمه‌نشسته. وقتی که به مسافرت می‌رفتیم حالت خوابیدۀ کالسکه برای ما خیلی کارایی داشت. رهام در کالسکه‌اش می‌خوابید و ما می‌توانستیم به‌ راحتی او را در کالسکه حمل کنیم. در زیر کالسکه نیز یک سبد قرار داشت که ما می‌توانستیم کیف لوازم رهام و همچنین کیف خودمان را داخل سبد بگذاریم. این مزیت کمک می‌کرد تا دست‌هایم آزاد باشد.»

قفل شدن خودکار چرخ‌های کالسکه خیالم را راحت می‌کرد
رضا پدر امیرعلی می‌گوید: «کالسکۀ امیر قابلیت جمع‌ شدن داشت و به راحتی در صندوق عقب ماشین قرار می‌گرفت. بعضی وقت‌ها فراموش می‌کردیم قبل از گذاشتن امیر در کالسکه چرخ‌های آن را قفل کنیم. چرخ‌های کالسکۀ ما هنگام جمع‌ شدن، خودبه‌خود قفل می‌شد و هنگام باز کردن در همان حالت قفل باقی می‌ماند، این ویژگی باعث بالا رفتن امنیت کالسکه می‌شد.»

پارچهٔ ضدعرق و ضدحساسیت نشیمن‌گاه کالسکه مهم بود
ترمه مادر ندا می‌گوید: «پارچۀ نرم، ضد تعریق و ضدحساسیت نشیمن‌ گاه کالسکه باعث می‌شد ندا در آن احساس راحتی داشته باشد. حمل آن راحت و آسان بود، چرخ های خوب و روانی داشت. به دلیل نیاز ما به یک کالسکۀ سبک، با حمل راحت و جمع‌شو مدل عصایی را انتخاب کردیم. اما صندلی کالسکۀ ما هم مانند دیگر کالسکۀ عصایی قابلیت چرخش به سمت مادر را نداشت که این به نظرم یک ایراد بود.»

پایهٔ نصب صندلی و جای خوراکی‌های کالسکه هم اهمیت دارد
تجربۀ هدی از کالسکه‌ای که برای دخترش فاطمه استفاده کرده این است که: «کالسکۀ فاطمه ست بود و Base یا همان پایۀ صندلی داشت و داخل ماشین نصب می‌شد و کریر روی آن قرار می‌گرفت. این ویژگی برای ما که همیشه برنامۀ پیاده‌روی داشتیم و فاطمه را از همان اوایل تولد همراه خود بیرون می‌بردیم بسیار کاربردی بود. اما جای خوراکی‌های فاطمه در قسمت بالا و نزدیک دستهٔ کالسکه بود که من ترجیح می‌دادم جلوی دست خود فاطمه باشد.»

داشتن سایبان ضدآب کالسکه زیبا بود
مهدی پدر فرزانه گفت: «کریر فرزانه سایبان ضدآب داشت و خیالمان برای مواقع بارانی و طوفانی راحت بود و تا یک سالگی کوچولویمان از آن استفاده کردیم و ما خیلی زود توانستیم دیدن بارش باران و برف را همراه کودکمان در پیاده‌روی‌ها تجربه کنیم. چرخ‌های کالسکه هم مقاوم و روان بود و هنگام چرخاندن یا حرکت دادن در جاهای پرپیچ و خم راحت می‌چرخید و ترمزهایش به خوبی عمل می‌کرد.»

تاشو و رو به مادر بودن کالسکه یک ویژگی خوب است
شروین مادر نیکان از تجربه‌اش می‌گوید: «زمانی‌ که می‌خواستیم سیسمونی نیکان را تهیه کنیم، دربارۀ ویژگی‌های ضروری کالسکه مطالعه‌ و تجربه‌ای نداشتیم. در زمان خرید هم فروشنده توضیحات لازم را به ما نداد ما هم فقط به ظاهر آن توجه کردیم. قابلیت رو به مادر بودن کالسکه برای ما مفید بود اما هنگام استفاده پی بردیم که کالسکۀ نیکان علاوه بر سنگین و بزرگ‌ بودن، جمع‌شو هم نیست و این باعث می‌شد نتوانیم آن را به مسافرت ببریم. بنابراین ما مجبور شدیم دوباره هزینه کنیم تا کالسکه‌ای سبک و تاشو تهیه کنیم.»

کیفیت جنس کالسکه برای ما اولویت داشت
سهیلا مادر سلنا می‌گوید: «به‌ نظر ما کیفیت و جنس اجزای کالسکه مهم‌تر از همه‌ چیز بود. بنابراین مدلی مقاوم و محکم انتخاب کردیم که پس از سال‌ها کیفیت خود را از دست نداد و توانستیم از همان کالسکه برای دومین کودکمان، سورنا، هم استفاده کنیم. سهیلا می‌گوید با اینکه به‌ دلیل سنگینی، مهار کالسکه سخت بود اما ترمزهای خوبی داشت و سریع عمل می‌کرد. سینی جلوی کالسکه جای لیوان و خوراکی داشت و هنگامی که کودکم حوصله‌اش سر می‌رفت با خوراکی‌هایش سرگرم می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج