خرید وسایل نوزاد، چه چیزهایی لازمه؟


خرید وسایل نوزاد، چه چیزهایی لازمه؟

برای حمل مطمئن و بدون مشکل نوزاد خود باید وسیله ای مناسب داشته باشید. کالسکه ها انواع مختلفی دارد.

کیف حمل کودک (آغوشی):
استفاده از آغوشی کمک می کند تا فرزند شما در آغوشتان کاملا به شما نزدیک باشد و دست های هر دو شما برای انجام کارهای دیگر آزاد باشد.

هنگام انتخاب آغوشی، استحکام و دوام همه بندهای آن را به درستی کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که شست و شوی راحتی داشته باشد.

کالسکه:
برای حمل مطمئن و بدون مشکل نوزاد خود باید وسیله ای مناسب داشته باشید. کالسکه ها انواع مختلفی دارد. برای انتخاب صحیح یک کالسکه مناسب، تعیین کنید آن را برای چه منظوری خریداری می کنید: می خواهید فضای زیادی داشته باشد تا با آن به خرید بروید؟ قرار است هر روز تعدادی پله را بالا و پایین بروید؟ یا می خواهید فرزندتان راحت در آن بخوابد؟

صندلی ماشین:
استفاده از صندلی ماشین برای کودکان الزامی است. حتما صندلی بسیار مستحکم با موارد ایمنی مناسب خریداری کنید. توجه داشته باشید بیشتر صندلی های ماشین برای کودکان تاریخ مصرف دارند و پس از 5 سال منقضی می شوند.

بالشت شیر دادن کودک:
این بالشت ها برای شیر خوردن کودک از سینه و شیشه مناسب هستند و کمک می کنند تا مادر هنگام تغذیه کودک خیلی به گردن و کمر خود فشار نیاورد. این بالشت ها بسیار راحت تر و بهتر از بالشت های معمولی هستند.

لوازم شیردهی از سینه:
پماد لانولین (در همه داروخانه ها موجودند) برای تسکین سینه لازم است. کاملا طبیعی است تا هنگام شیر دادن، شیر از سینه چکه کند به همین دلیل، بهتر است از دستمال های قابل شست و شو یا پدهای یکبار مصرف برای خشک و تمیز ماندن لباس خود استفاده کنید.

دستمال برای پس دادن شیر از دهان کودک (6 تا 12 عدد):
برای خشک کردن و تمیز ماندن لباس، از دستمال های مخصوص پس دادن شیر از دهان کودک استفاده کنید.

شیشه شیر (6 تا 12 عدد):
نوزادهای تازه متولد شده به شیشه های 14 گرمی نیاز دارند. اما شما باید چند عدد شیشه 225 گرمی برای کودک خود خریداری کنید. به همان اندازه نیز به پستانک نیاز دارید. سعی کنید شیشه هایی بخرید که مواد شیمیایی همچون فتالات در ساخت آنها استفاده نشده است، یا شیشه های شیشه ای بخرید.

برس شت و شوی شیشه:
این برس ها برای شست و شوی همه قسمت های شیشه و پستانک استفاده می شوند.

شیردوش:
شاید بخواهید شیر سینه خود را داخل شیشه بدوشید. برای این کار می توانید از شیردوش استفاده کنید که همچون دست عمل می کند. انواع برقی آن نیز وجود دارد که به طور همزمان از هر دو سینه شیر می دوشد. بهترین انواع شیردوش ها آنهایی هستند که در خود دستگاه خنک کننده ای نیز برای نگهداری بیشتر شیر دارند.

نوزادان از 4 تا 6 ماهگی آغاز به خوردن غذاهای جامد می کنند. به همین منظور، شما باید وسایلی را برای تغذیه آنها خریداری کنید.

صندلی کودک:
خریداری صندلی کودک کمک می کند تا هنگام غذا دادن به کودک راحت تر باشید. این صندلی ها، سینی در جلوی خود دارند که غذا روی آنها قرار می گیرد و زمین نمی ریزد. همچنین، چرخ نیز دارند که به راحتی می توان از اتاقی به اتاق دیگر آن را جابه جا کرد. مدل هایی را خریداری کنید که راحت تر تمیز می شوند.

کاسه کودکان:
برخی از کاسه های مخصوص کودکان در زیر خود پایه ای دارند که به خوبی روی میز قرار می گیرند و به سادگی روی زمین نمی افتد.

قاشق کودکان:
قاشق های پلاستیکی بهتر از انواع فلزی هستند. این قاشق ها اندازه های کوچکی نیز دارند که به راحتی در دهان کوچک کودک قرار می گیرد.

لیوان های پستانک دار (3 تا 5 عدد):
این لیوان ها در و لوله ای برای نوشیدن آسان تر دارند. کودکان، لیوان های دسته دار را بسیار راحت تر در دست خود نگه می دارند.

پیش بند (3 تا 5 عدد):
انواع مختلفی از پیش بند - از انواع ضدآب گرفته تا آنهایی که زود خشک می شوند - در بازار موجود است.

پستانک:
بعضی از کودکان، پستانک دوست دارند برخی نیز دوست ندارند. خرید این وسیله ضروری نیست اما برخی از کودکان با خوردن پستانک آرام و ساکت می شوند.

گهواره:
این گهواره ها هنگام تکان خوردن کودک بالا و پایین و باعث آرام شدن او می شود. این گهواره ها به دلیل داشتن کمربندهای نگهدارند، بسیار امن و راحت هستند.

تشک مخصوص بازی:
این تشک ها بسیار نرم هستند و کودکان اسباب بازی های خود را روی آن پهن می کنند. انواع مدرن آن ها، چراغ و موزیک نیز دارند.

اسباب بازی:
کودکان زیر یک سال به اسباب بازی های زیبا نیاز ندارند. جغجغه، اسباب بازی های موزیکال و نرم برای آنها کافیست.

کتاب:
کتاب های مقوایی بسیار ضخیم برای آموزش فرهنگ کتاب خوانی به کودکان مناسب هستند.

تختخواب و تشک بچه:
برخی از والدین برای خواباندن نوزاد خود از گهواره های روپوش دار استفاده می کنند یا آنها را روی تخت خود می خوابانند. اما بهتر است برای فرزند خود تخت جداگانه تهیه کنید و در همان سال اول، او را عادت دهید تا در جای خود بخوابد.

روتختی و ملافه تخت:
روتختی و ملافه های فانتزی متعددی در بازار وجود دارند اما شما به سه تا 5 ملافه تخت و یک تشک ضدآب برای کودک خود نیاز دارید. در حقیقت، ضربه گیر، بالشت، لحاف و پتوهای نرم که همراه با تخت کودک خریداری می شوند نباید در جای خواب او قرار بگیرند.

پتوهای پوشیدنی (2 تا 3 عدد):
این پتوهای پشمی یا پنبه ای همچون کیسه هستند که نوزاد داخل آن قرار می گیرد. این پتوها نرم و گرم هستند و کودک راحت تر می خوابد. خرید این پتوها به شرایط آب و هوایی محل زندگی شما و همچنین فصلی که نوزاد به دنیا آمده است، بستگی دارد.

قنداق (3 عدد):
بسیاری از نوزادان دوست دارند قنداق شوند. توجه داشته باشید، برخی از پتوهای پوشیدنی برای قنداق کردن نوزاد نیز استفاده می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری