خبر خوش سردار کمالی برای دانش آموزان و دانشجویان


خبر خوش سردار کمالی برای دانش آموزان و دانشجویان

حضور دانش آموزان و دانشجویان در اربعین حسینی بدون سپردن وثیقه رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند با دریافت نامه از دانشگاه یا محل تحصیل خود بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

خبرگزاری مهر: سردار موسی کمالی در همایش نیرو‌های مسلح جزیره کیش، گفت: افرادی که در فرجه زمانی یک ساله حضور دارند یعنی از دبیرستان یا دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و باید تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند، به این گروه از افراد هم اجازه داده شده قبل از اینکه وضعیت نظام وظیفه شان مشخص شود از کشور خارج شوند.

وی درخصوص سربازان علاقمند به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، گفت: به نیرو‌های مسلح ابلاغ شده با مرخصی تشویقی که در اختیار فرماندهان و مسئولان است به شرط آنکه به ماموریت‌های یگان خود خدشه‌ای وارد نشود، به این سربازان اجازه خروج از کشور داده شود.

مشمولان غایب به امید اجرای طرح و برنامه‌ای در آینده نباشند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح به وضعیت مشمولان غایب اشاره کرد و گفت: آخرین عفو عمومی که صورت گرفته مربوط به سال ۹۶ است بعد از آن هیچ اضافه خدمتی بخشیده نمی‌شود و لذا افراد غایب منتظر نمانند و خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.

سردار کمالی افزود: البته در سال ۹۶ اختیاراتی به فرماندهان و مسئولان داده شده به نحوی که فرماندهان و مسئولان محل سرتیپی می‌توانند نصف اضافه خدمت، فرماندهان و مسئولان سرلشکری و بالاتر دو سوم اضافه خدمت و بالاخره در مناطق امنیتی، فرماندهان می‌توانند کل اضافه خدمت غایبان را ببخشند.

مقررات معافیت‌های ایثارگری به قوت خود باقی است

وی شایعات پیرامون حذف معافیت‌های ایثارگری را رد کرد و گفت: ایثارگرانی که ۳۰ ماه و بیشتر سابقه حضور در جبهه و ایثارگری دارند همچنان می‌توانند به ازای هر ۳۰ ماه یک فرزند خود را از خدمت وظیفه عمومی معاف کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: جانبازان هم به ازای هر ۲۵ درصد می‌توانند یک فرزند خود را از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف کنند.

سردار کمالی توضیح داد: تنها تغییری که صورت گرفت مربوط به ایثارگرانی است که ۲۸ یا ۲۹ ماه سابقه دارند که از امروز ۳۱ شهریور این تسهیلات حذف و به جای آن در آینده به ازای هر ماه سابقه از ۱۲ روز معافی برخوردار می‌شوند.

افزایش مدت زمان خدمت سربازی فعلا منتفی است

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه طبق ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت سربازی ۲۴ ماه تعیین شده است، گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح در مواقع لزوم می‌تواند مدت زمان خدمت سربازی را افزایش یا کاهش دهد.

وی افزود: هم اکنون مدت خدمت سربازی در مناطق امنیتی ۱۸ ماه، مناطق محروم و عملیاتی ۱۹ ماه، مناطق عادی و یگان‌های حفاظت ۲۱ ماه و درخصوص ماموران دستگاه‌های دولتی بجز یگان‌های حفاظت، ۲۴ ماه تعیین شده است.

سردار کمالی تاکید کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح فعلا برنامه‌ای برای افزایش و یا کاهش مدت زمان سربازی ندارد، اما قانونگذار این اجازه را داده تا در صورت ضرورت نسبت به افزایش یا کاهش این مدت اقدام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی