سنگ فیروزه؛ جواهری دوست‌داشتنی


سنگ فیروزه؛ جواهری دوست‌داشتنی

سنگ فیروزه یکی از پرکاربردترین سنگ‌های زینتی هست که برای تهیه انواع زیورآلات مانند نگین انگشتر استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سونه، در انگلیسی به این سنگ TURQUOISE گفته می‌شود و یک کانی کمیاب و ارزشمند است که عموماً در سطح زمین و نزدیک مناطق آتش‌فشانی یافت می‌شود. این سنگ در رنگ‌های آبی، آبی مایل به سبز و سبز وجود دارد ولی در هر حالت رنگ به خصوصی دارد که به آبی فیروزه‌ای معروف است و در دو نوع کلی شجری و عجمی وجود دارد و نوع عجمی آن معروف‌تر و گران‌بهاتر است. شکل بلوری فیروزه نهان‌بلور، توپر و ریزگره‌دار است و سختی آن بین ۵-۶ هست. وزن مخصوص این سنگ قیمتی حدود ۲.۶ بوده و سنگی غیرشفاف است. این سنگ بیشتر در کشورهای آلمان، روسیه، ایران، مصر، آمریکا و چین و هندوستان وجود دارد و در حال حاضر بهترین انواع آن در کشورهای ایران و هندوستان به‌صورت معدنی اکتشاف شده است.

سنگ فیروزه؛ جواهری دوست‌داشتنی

استفاده از این سنگ در طب سنتی و دین اسلام توصیه‌ شده است و معتقدند که این سنگ تأثیرات مثبت و خواص زیادی برای فرد دارد. یکی از خواص این سنگ برای بدن تقویت قدرت بینایی هست و معتقدند که سفیدی مردمک، کاهش بینایی و کوررنگی را درمان می‌کند. همچنین معتقدند که دردهای شکمی را بهبود می‌بخشد و از پودر سنگ فیروزه به‌عنوان درمان شکم‌ درد استفاده می‌شده است. از سوی دیگر برخی معتقدند که سنگ فیروزه تأثیرات روانی و روحی بسیاری دارد و باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شود و آرامش درونی با خود به همراه می‌آورد و باعث شادی شده و اعتماد به‌ نفس را افزایش می‌دهد.

از دیگر خواص این سنگ می‌توان به درمان گزش نیش حشرات نام برد و از آن به‌عنوان پادزهر استفاده می‌شود. از سوی دیگر معتقدند که سنگ فیروزه باعث تجمیع انرژی درونی می‌شود و همچنین برای بیماری‌هایی مانند سردرد و میگرن به‌شدت مفید است. به‌طورکلی برخی آن را نوعی مسکن می داند که باعث کاهش دردهای کلیوی، شکمی و دردهای عضلانی و استخوانی شده و برای درمان یبوست مفید است. در کنار تمام این خواص، زیبایی خاص این سنگ است که آن‌ها منحصربه‌فرد کرده است و در تزیین بنا و یا ساخت زیورآلات کاربرد زیادی داشته است.

سنگ فیروزه؛ جواهری دوست‌داشتنی

تهیه زیورآلات مبتنی بر فیروزه در ایران از دیرباز مرسوم بوده است و هنرمندان بسیاری از آن استفاده کرده اند. طراحان و هنرمندان فروشگاه اینترنتی سونه، در تهیه برخی از دستبندها، از سنگ فیروزه در سایزهای مختلف استفاده کرده‌اند. دستبند فیروزه، به قدری زیبا و دلنشین است که نیازی به هیچ‌گونه تزیین دیگری ندارد و به‌تنهایی دلبری می‌کند. یکی از این دستبندهای زیبا فیروزهای دستبند کد JSBW۰۷ هست که بسیار زیبا و ساده است. فروشگاه سونه، با همت برخی از جوانان ایرانی راه‌اندازی شده است که هدف آن‌ها حمایت از هنرمندان ایرانی هست و در این فروشگاه انواع زیورآلات اسپرت (دستبند، پابند، گردنبند، بند عینک، گوشواره و ...)، محصولات چوبی و معرق، هنرهای تجسمی در قالب چوب و رزین، عروسک‌های پشمی و نمدی و... ارائه می‌شود و سفارش‌ها مشتریان درب منزل و در تمام کشور تحویل می‌شود.

سونه، حامی هنر دست زنان و مردان ایرانی

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طلا و جواهرات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی