کارشناس های رنگی روی اعصاب هواداران فوتبال!


کارشناس های رنگی روی اعصاب هواداران فوتبال!

داربی بی کیفیت 90 هر اندازه فاقد ارزش های فنی بود اما آنچه بیش از این فوتبال ضعیف آزاردهنده بود، صحبت های کارشناسانی بود که برای ارزیابی بازی در استودیو صداوسیما حاضر شده بودند.

به گزارش جی پلاس، سهراب بختیاری زاده و افشین پیروانی به عنوان پیشکسوتان دو تیم امروز وظیفه کارشناسی داربی 90 را بر عهده داشتند، اما به جای صحبت های فنی، حرفی جز کری خوانی های رایج و اظهارات احساسی نداشتند.

بختیاری زاده در پایان بازی در کمال تعجب استقلال را تیم برتر میدان دانست. آبی ها در این دیدار (همانند رقیب خود) اصلا نمایش قابل قبولی نداشتند. تبریزی و قائدی که بعدا به میدان آمد هیچ حرکت مفیدی در خط حمله انجام ندادند، در خط دفاع هم این تیم پر اشتباه نشان داد و یک گل را به پرسپولیس تقدیم کرد؛ حسینی نیز که گل به خودی زد، اما بختیاری زاده که به شدت از باخت استقلال ناراحت و عصبانی به نظر می رسید استقلال را تیم برتر میدان معرفی کر!

در سوی مقابل پیروانی نیز برای کم نیاوردن بازی پرسپولیس را تحسین کرد و کم کیفیت بودن سطح بازی را طبیعی و به حساسیت های آن نسبت داد. اما نه پیروانی و نه بختیاری زاده هیچ کدام به اتفاق های بدی که در ورزشگاه آزادی افتاد، به سری که شکسته شد، به درگیری های زیاد، به بازی بی کیفیت، به پاس هایی که شمار متوالی هایش به انگشتان یک دست هم نمی رسید، اشاره ای نکردند.

اگر بنا باشد بینندگان تلویزیونی صرفا شاهد کری خوانی در استودیو باشند، مطمئنا این کار را خودشان بسیار بهتر می توانند انجام بدهند. زمانی که صحبت از بحث کارشناسی می شود، یعنی افرادی که این لقب را یدک می کشند، فارغ از تعلقات رنگی و پیشینه فوتبالی خود، به ارزیابی فنی بازی بپردازند و فوتبال را از منظر معیارها و ملاک های رایج و مرسومش به بوته نقد بکشانند. اما در شرایطی که هیچ یک از دو تیم فوتبال با کیفیتی به نمایش نگذاشته بودند، هم پیروانی و هم بختیاری زاده به تمجید تیم های خود پرداختند!

شاید بهتر باشد دست اندرکاران برنامه های تلویزیونی که در روز داربی، پرمخاطب ترین برنامه را روی آنتن می فرستند برای کارشناسی از کسانی استفاده کنند که سال های بیشتری از فوتبالشان گذشته باشد تا بتوانند به دور از هیاهوهای رایج، صرفا فوتبال را از جنبه فوتبالی و نه رنگی آن بررسی کنند.

از نکات تاسف بار دیگر این برنامه کارشناسی، آرزوی مجری و این دو کارشناس برای یک بازی بدون حاشیه و درگیری بود، در حالی که بختیاری زاده و پیروانی لحظاتی به شدت از هم عصبانی شدند و بعید نبود اگر روی آنتن پخش زنده نبودند از خجالت هم نیز در می آمدند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی