علیرضا پاکدل: در مسابقات انتخابی المپیک تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم/ هندبال یکسال تعطیل بوده است


علیرضا پاکدل: در مسابقات انتخابی المپیک تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم/ هندبال یکسال تعطیل بوده است

رئیس فدراسیون هندبال گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که هندبال کشورمان یک سال تعطیل بوده است و چهار، پنجم ماه است اردو داشتیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا پاکدل در حاشیه بازدید وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی هندبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک اتفاق خوب برای هندبال افتاد و صالحی‌امیری و سلطانی‌فر از اردوی تیم ملی بازدید کردند. هندبال ایران از سطح اول آسیا فاصله گرفته و نیاز به حمایت دارد. سلطانی‌فر تاکید کرد در صورت حمایت از برنامه‌های فدراسیون در 4- 5 سال آینده به سطح اول آسیا باز می‌گردیم. امروز جایگاه خود را در آسیا در تمام سطوح از دست دادیم.

وی تاکید کرد: میزبانی جوانان آسیا را گرفتیم که به رشد هندبال کشورمان کمک می‌کند. عربستان و بحرین در تمام رده‌ها در سطح اول آسیا هستند و بحرین هم متقاضی بود ولی با رایزنی‌ها این مهم اتفاق افتاد. از صالحی‌امیری خواستیم بودجه فدراسیون افزایش یابد. این بودجه برای یک رشته تیمی که باید در آسیا بجنگد و یک رشته تیمی و توپی است، کافی نیست. امیدواریم این مشکلات حل شود و با حمایت مسیولین به سطح اول آسیا برگردیم.

پاکدل در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک در مسابقات قطر گفت: دست ما برابر حریفان بالا نیست و تسلیم نیستیم و می‌جنگیم لژیونرها را در این مسابقات نداریم. لژیونرها یک تیغ دو لبه هستند از طرفی یک ارزش بزرگ برای هندبال و یک افتخار و برند هستند و به همان اندازه از نبود آنها به دلیل عدم همکاری باشگاه‌ها با فدراسیون و تیم ملی در گذشته ضربه خوردیم. در اردوهای تیم ملی یک بار آن هم چند نفر از لژیونرها را داشتیم. رومانی برای حضور بازیکنان‌مان همکاری نداشت شکایتی هم به فدراسیون جهانی نوشتیم و در مسابقات قطر تنها دو تا سه لژیونر را در اختیارداریم. نبودن لژیونرها در چند مسابقه گذشته ما را اذیت کرده است. فعلا بازیکنان جوان را اضافه کردیم و به دنبال جوانگرایی هستیم.

رئیس فدراسیون هندبال تصریح کرد: در گروه سختی کنار کره‌جنوبی، کویت و بحرین قرار داریم. برای کسب سهمیه تلاش می‌کنیم ولی نگاهی ویژه به مسابقات کویت داریم‌ باید این واقعیت را پذیرفت که یک سال تعطیل بودیم و چهار - پنجم ماه است اردو داشتیم. باید واقعیت هندبال را بپذیریم.



انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش