امام جمعه مرند: دانش‌آموزان در جهت حفظ اقتدار کشور تلاش کنند


امام جمعه مرند: دانش‌آموزان در جهت حفظ اقتدار کشور تلاش کنند

تبریز- ایرنا - امام جمعه مرند با بیان اینکه عزت و اقتدار کنونی کشور نتیجه 8 سال دفاع مقدس است، افزود: اکنون نیز جوانان و بویژه دانش‌آموزان ما وظیفه سنگینی دارند و باید با تلاش و تحصیل علم، این اقتدار را حفظ کنند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده روز دوشنبه در مراسم بازگشایی مدارس شهرستان مرند با تبریک آغاز سالتحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: چنانچه در دین اسلام نیز تاکید شده، راه رسیدن به سعادت انسان، علم، پرورش، آموزش و پاک شدن است.
وی افزود: برتری آدم و نیز سجده فرشتگان بر آدم بدلیل علم و مقام انسانیت بوده که این علم باید طبق گفته قرآن باشد.
امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: ما با هر حرکتی که موجب سقوط انسان و لکه دار شدن انسانیت شود مخالف هستیم و در این خصوص باید آمادگی کامل را از هر لحاظ داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت زاده گفت: دانش آموزان ما باید از توطئه های دشمن و اینکه قصد دارند جوانان ما را از فرهنگ اسلامی و ایرانی دور کنند آگاه شوند.
وی تاکید کرد: ضروری است جوانان و دانش آموزان با اخلاق اسلامی همراه با بندگی خدا در جهت مقابله با توطئه های دشمن عمل نمایند.
فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز گفت: ما باید مسیر شهدا و جانبازان دفاع مقدس را که امنیت، رفاه و رعایت حقوق انسانی را برای ما به ارمغان آوردند استمرار بخشیم.
داود گرشاسبی خاطرنشان کرد: علت مانایی دوران علم و تحصیل در ذهن انسان، اهمیت این موضوع و گذر از فردیت به اجتماعی شدن است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید سعی کنیم در این حوزه نیز فردسازی، اجتماع سازی و تمدن سازی را انجام دهیم.
فرماندار مرند با بیان اینکه مقابله آمریکا با ما بدلیل اقتدار ما است، افزود: ما باید این اقتدار را که بر پایه علم بدست آوردیم با آموزش صحیح دانش آموزان تداوم بخشیم.
وی یادآوری کرد: باید تلاش کنیم برای ماندن در دنیا، عالم بوده و انسان هایی تربیت کنیم که اخلاقیات آن برجسته بوده و دور از جهالت باشند.
مدیر آموزش و پرورش مرند نیز ضمن تاکید بر داشتن ایمان به خدا و فعالیت مداوم و مستمر در حوزه علم و دانش، گفت: اکنون بواسطه ایمان و علم و دانش است که توانستیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.
اباذر کاظمی افزود: دانش آموزان همچنین باید برای موفقیت خود برنامه ریزی کنند زیرا که هیچ موفقیتی بدون برنامه ریزی اتفاق نمی افتد.
وی یادآوری کرد: تعمیق باورهای دینی و اعتقادات و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس، هدف ما است.

زنگ مهر و مقاومت با حضور مسوولین شهرستان و خانواده خیر مدرسه ساز مرحوم حاج ایوب حسن پور در مرند به صدا در آمد.

۹۹۱۶/۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی