2 باب مدرسه خیّرساز در شهرستان بناب افتتاح شد


2 باب مدرسه خیّرساز در شهرستان بناب افتتاح شد

تبریز- ایرنا - همزمان بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، دو مرکز آموزشی خیّرساز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، هنرستان ۱۸ کلاسه نیکان کاوه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به همت حاج ابراهیم عسگریان، در سه طبقه و با زیربنای ۳هزار مترمربع ساخته شده و مجهز به چند کارگاه فنی اعم از مکانیک، برق، مخابرات و کتابخانه و آزمایشگاه است.

همچنین مدرسه ۶ کلاسه صدرا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در ساختمانی سه طبقه به همت حاج حسن سمیعی به بهره‌برداری رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح هنرستان نیکان کاوه، با قدردانی از خیران مدرسه‌ساز استان، گفت: خیران در حوزه مدرسه‌سازی از تمام وجود مایه گذاشته‌اند و در اکثر شهرهای استان شاهد ساخت و ساز مدارس خیّرساز هستیم.

علیار راستگو وجود خیران را در سطح استان ظرفیتی بزرگ دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم از خیران استان در حوزه امنیتی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز استفاده کنیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: مصادف شدن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس بسیار پرخیر و برکت است؛ زیرا که دانش‌آموزان سال تحصیلی را با یادآوری حال و هوای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آغاز می‌کنند.

راستگو با تاکید بر تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های جدید انقلاب، گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی باید با کمک سایر ارگان‌ها از جمله سپاه و بسیج در این حوزه تلاش مضاعفی انجام دهد.

وی افزود: دانش‌آموزان باید بدانند که امنیت و آرامش امروز کشور و اقتدار ایران اسلامی مدیون شهدایی است که در جنگ تحمیلی بدون هیچ گونه چشم‌داشتی جان خود را فدا کردند.

۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس