سند تحول بنیادین با برداشتن فاصله بین مدرسه و خانواده محقق می‌شود


سند تحول بنیادین با برداشتن فاصله بین مدرسه و خانواده محقق می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، اولویت امسال این اداره‌کل را اجرایی کردن سند تحول بنیادین دانست و گفت: این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه دیوار و فاصله بین مدرسه و خانواده کوتاه شود.

محمد اعتدادی روز دوشنبه در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شهید اصفر شالباف اصفهان افزود: در حوزه پرورشی سه راهبرد توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نماز، عفاف، حجاب و توسعه مهارت‌های ارتباطی به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ‌ایجاد روحیه امید و ‌نشاط آفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ماه مهر ماه فروغ و آگاهی و دانش از راه رسید و مدارس ما چشم به راه دانش آموزان هستند.

وی این ایام و بهار علم و دانش را به دانش آموزان و فرهنگیان تبریک گفت و افزود: امسال آموزش و ‌پرورش با کمبود و نارسایی که در زمینه نیروی انسانی داشت با همکاری و ‌هماهنگی صورت گرفته از ظرفیت شورای آموزش و ‌پرورش به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تعیین شده کمبود شدید نیروی انسانی را پوشش دهیم و امروز با همکاری و همیاری‌ هیچ کلاسی خالی از معلم نیست همچنین از ظرفیت بازنشستگان و خرید خدمات آموزشی استفاده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مدارس ما امروز میزبان بیش از ۸۴۵ هزار دانش آموز هستند، تصریح کرد: روز گذشته ۸۵ هزار کلاس اولی‌ و بیش از ۵۰ هزار نوآموز وارد کلاس‌های درس شدند.

وی ادامه داد: استان اصفهان به ظاهر استان برخوردار است اما بسیاری از مشکلاتی در این استان به ویژه در آموزش و پرورش از بُعد نیروی انسانی و فضای فیزیکی مواجه هستیم.

اعتدادی اظهارداشت: جریانی در بحث فضای فیزیکی آغاز شده که از ابتدا تا انتهای مهرماه ۹۳ پروژه آموزشی در قالب فضای آموزشی، نمازخانه، کتابخانه و فضای ورزشی افتتاح خواهیم کرد.

همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار اصفهان گفت: این ناحیه با جمعیت ۸۵ هزار دانش آموز در بیش از ۳۰۰ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی به تحصیل مشغول هستند.

کریم کمال ادامه داد: ناحیه ۴ با برخورداری از سه هزار ۷۰۰ نیروی متعهد که سرمایه اصلی ناحیه هستند کسری ۷۵۰ نیروی رسمی را پوشش دادند.

شهردار اصفهان بیان کرد: ما از آغاز کار مدیریت جدید شهری اصل را بر مشارکت مردم گذاشتیم و برای تحقق آن و ‌بهره‌مندی از توان بالای مردم در اداره امور شهر اولین گام به احترام جوانان و ‌کسانی که می‌توانند تحول آفرین باشند شورای مشورتی را از فعالان و نخبگان تشکیل دادیم.

قدرت الله نوروزی تصریح کرد: با طرح ایده کاپ و دعوت از همه افرادی که می‌توانستند ایده‌ای را برای بهتر شدن شهر ارائه دهند دعوت کردیم تا شهر را زیست پذیرتر و کیفیت زندگی را در شهر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: از دانش آموزان می‌خواهیم ایده‌هایی ارائه کنند تا برخی از گرههای کور شهری باز شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: طرح ایده کاپ به همه مدارس و دانشگاه‌ها راه یافته و از طریق فضاهای مجازی و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها برای همه توضیح داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان سال ۱۲۹۸ تاسیس شد و امسال یکصدمین سال تاسیس این اداره‌کل است.

همچنین پیام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش توسط مشاور وی در این مراسم قرائت شد.

/۶۰۲۶/ ۹۹۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت